یادواره شهدای گمنام استان اردبیل در شهرستان مشکین شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۹۷۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه شهرستان مشکین شهر ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم معنوی و عرض خیر مقدم حضور خانواده شهید بزرگوار علی خالقی و همرزمان آن شهید به موضوع فرهنگ شهادت طلبی در سیره امام علی (ع) پرداخت.

وی با اشاره به اینکه عشق به شهادت در امام علی (ع) موج می زد گفت امام علی (ع) شهادت را اوج رستگاری و سعادت می دانست و این سیره امیرالمومنین هم عزت بخش و هم الهام بخش همه بشریت است.

وی در ادامه افزود: اگر امروز شاهد اقتدار و عزت ایران اسلامی هستیم نشأت گرفته از همان سیره شهادت و شهادت طلبی امام علی (ع) است و زیر بنای فرهنگ ناب شهادت این است که شهادت باخت، هلاکت نیست بلکه شهادت حیات جاویدان و حیات الهی است همان طور که خداوند تبارک تعالی در ایات نورانی قران کریم فرموده است: کسانی که در راه خدا کشته می شوند را مرده نپندارید بلکه آنان زنده اند و نزد خداوند روزی می خورند و درک این امر برای انسان عادی ممکن نیست.

امام جمعه شهرستان مشکین شهر با بیان اینکه زندگی و مرگ انسان های بزرگوار, عظیم است گفت: شهیدان ایران اسلامی هم عزیز و بزرگوار هستند چرا که این شهیدان فرهنگ شهادت طلبی امام علی (ع) را الگوی خود قرار داده اند.

وی افزود: شهیدان عاشقان دیدار خداوند بودند و مرگ را شکستن دیوار و حصارهای ظلمانی می دیدند و برای وصال حضرت پروردگار با آغوش باز به استقبال شهادت می رفتند.

امام جمعه شهرستان مشکین شهر با اشاره به جایگاه والای شهیدان اشاره کرد و گفت : شهادت اوج کمال انسان و شرافت مند ترین مرگ است همانطور که امام علی (ع) آرزوی چنین مرگی را داشت.


ارسال نظرات