مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر:

مکتب تشیع مدیون تلاش های حضرت زینب (س) است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: مکتب تشیع مدیون تلاش و فداکاری های حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا است.
کد خبر: ۸۵۱۶۰۰۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
حجت الاسلام مهدی ولیخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) هم از این افتخار بزرگ بهره‏مند است که نام مبارکش را خداوند متعال انتخاب کرده است.

وی گفت: زینب(س) شخصیتی والا دارد تاجایی که به عقیله بنی هاشم لقب گرفت، عقیله یعنی بانویی که در قومش از عزت و کرامت ویژه ای برخوردار است و در خانواده اش عزت و محبت فوق العاده ای داشته باشد.

ولیخانی افزود: زینب (س) با عبدالله ابن جعفر ازدواج کرد و از ابتدای زندگی مشترکشان در کنار حضرت علی (ع) بودند و علی (ع) مرکز خلافت را به کوفه منتقل کرد، آنان نیز به کوفه کوچ کردند و علی (ع) آنها را گرامی می داشت، عبدالله ابن جعفر در جنگها همراه علی (ع)شرکت می کرد و در جنگ صفین از امیران لشکر علی (ع)بود.

وی اضافه کرد: حضرت زینب(س)در طول سالهای زندگی خود با حوادثی بسیار تلخ تاریخ اسلام روبه رو شد و همین حوادث و مشکلات بود و صبوری زینب (س) که جهان اسلام از او به عنوان ام المصائب نام می برند و با تحمل مشکلات و صبر در مقابل حوادث و دفاع از حق پایه های کاخ اموی را متزلزل کرد و به نابودی کشاند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: رحلت جد بزرگوارش پیامبر اکرم (ص) و توهین به پدر بزرگوارش علی (ع) با غصب خلافت و حمله حزب مخالف اهل بیت به خانه ایشان و آتش زدن درب خانه، شهادت پدر بزرگوارش علی (ع)، هتاکی ها و جسارتهای معاویه و لعن و صب علی خطیبان به امیر المومنین (ع)، شهادت امام حسن(ع) و جریان تیر باران کردن تابوت آن حضرت، شهادت مادرش فاطمه زهرا (س) و مصائب سفر کربلا و کوفه وشام و اسارت آن حضرت از جمله مصائب حضرت زینب(س) است.

وی با تأکید بر اینکه خداپرستی، عبادت و ولایت مداری زینب (س) نمونه بود و همچون مادرش فاطمه زهرا (س) اهل نماز اول وقت بود و در انجام نماز و عبادت بسیار دقت می کرد و هنگام نماز که فرا می رسید، کارش را رها می کرد و مشغول نماز می شد و در دوران اسارت در سفر کوفه و شام، نماز ش آن بانوی با کرامت ترک نشد.

ولیخانی خاطرنشان کرد: وقتی عبد الله ابن جعفر به خواستگاری زینب(س) آمد زینب سلام الله شرط کرد، هر جا حسینم برود من همراهش بروم و از او حمایت کنم این به خاطر شناخت زینب (س) از حق و حقیقتو مقام ولایت و رهبری امام حسین (ع) است که شرط کرد، همراه او باشد، چون امام حسین (ع)رهبر و ولی اوست و خوب هم ولی خود را اطاعت کرد و یاریش داد.

وی تصریح کرد: امروز هر جا صحبت از قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است، نام زینب (س) و شاهکاری او در ادامه نهضتبرادر می‏درخشد و همان مقدار که عالم تشیع مدیون ابا عبدالله است، مدیون زینب سلام الله علیها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار