خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس تضمین کننده سلامت فکری دانش‏آموزان است.
کد خبر: ۸۵۱۶۰۲۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
محمدرضا جهان در گفت‏ و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان به عنوان اتفاق و رخدادی عظیم در استان عامل پیچیده شدن عطر ایثار و شهادت در شهرها و هر کوی و برزن در سراسر استان شده است.

وی با بیان اینکه افتخار می کنم در کشوری زندگی می‏کنم که آیین آن اسلام است و مکتب آن شیعی افزود: به لطف پروردگار در کشور ما ستارگانی بودند و هستند که با خون پاکشان درخت اسلام را سیراب کردند و امروز این درخت تنومند و تناور به عنوان میراثی گرانبها و ارزشمند در دستان ماست.

رییس کمیته دانش‏آموزی و فرهنگیان کنگره سه هزار شهید استان سمنان با اشاره به تقدیم 124 شهید فرهنگی و 622 شهید دانش‏آموز از استان سمنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اینها افتخار آفریدند و وجودمان را امروز مدیون ایثار تمام شهیدانی هستیم که جان خود را فدای در طبق اخلاص گذاشتند و در این انتخاب خود لحظه ای شک و تردید نکردند.

جهان با تأکید بر اینکه امروز جامعه فرهنگی استان سمنان با 10 هزار فرهنگی شاغل و 10 هزار فرهنگی بازنشسته آماده ایثار و جانفشانی است، گفت: رفتارهای دینی مربیان، معلمان و فرهنگیان امروز به شکلی تأثیرگذار در نسل جوان و نوجوان اثرگذار است که قابل وصف نیست و به زعم عده‏ای که گمان می‏کنند؛ جامعه فرهنگی از آرمان ها فاصله گرفته‏اند به جرأت می‏گوییم که اینگونه نیست.

وی با اشاره به تمایل توجهات در هر برهه از زمان به سمت و سوی مرتبط با مقتضیات هر عصر و دوره گفت: ملت ایران همان ملتی هستند که اگر در هر زمانی ضرورت اقتضا کند؛ حضور عاشقانه و جانانه خود را در راه آرمان‏ها و ارزش‏های انقلاب اسلامی با تبعیت محض از ولایت اثبات می‏کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش هیچگاه از فضای ایثار و شهادت فاصله نگرفته است، عنوان کرد: متون کتب درسی دانش‏آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با محتوای فرهنگ ایثار و شهادت، رفتارهای اثرگذار تربیتی مربیان در مدارس، آغاز مراسم صبحگاهی در تمام مدارس با نام و یاد شهدا و دیگر برنامه‏ها و فعالیت‏های فرهنگی عامل ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس از نهاد تربیتی و آموزشی به نام آموزش و پرورش است.

جهان با بیان اینکه کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان نماد یادآوری سال‏های دفاع مقدس است، گفت: ماندگاری مفهوم شهید در اذهان و یادآوری حماسه حماسه‏سازان عرصه ایثار و شهادت موجب مصونیت دانش‏آموزان و تضمین‏کننده سلامت فکری این نسل است.

جهان، آغاز رخداد عظیم فرهنگی در استان با زنگ ایثار و شهادت در مدارس سراسر استان با رمز "لبیک یا شهید" و تقارن برگزاری ویژه برنامه‏های کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان و هفته معلم را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: این قلم‏ها هستند که شهدا را می‏سازند و عامل جاودانگی آنها در تاریخ می‏شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها