مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه خدابنده:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه خدابنده از برگزاری نشست حکمت مطهر در شهرستان خدابنده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۶۰۲۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
حجت‌الاسلام علی‌اکبر بیگدلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری چشمه فیاض و جوشانی بود که با شهادت‌، به مقامات عالی و معنوی که همه مشتاق آن هستند، عروج کرد.

وی خاطر‌‌نشان کرد: علت عروج شهید مطهری آن است که این شهید توانست برکات جدیدی را به عالم اسلام ارزانی کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه خدابنده ادامه داد: هر یک ساعت و یک روز از عمر با برکت کسی مثل آن شهید بزرگوار، برای امت اسلام و یکایک مردم مسلمان، دارای فایده است.

وی با بیان اینکه یکی از امتیازات آن شهید مبارز در راه خدا و مجاهد فی سبیل‌الله بود، تصریح کرد: یکی از سخت‌ترین جهادها این است که در مقابله با هجوم افکار و فرهنگ‌های غلط و انحرافی و درک غلط جمعی از مردم، انسانی که حق ر‌ا می‌شناسد، بایستد و بخواهد از حق دفاع کند.

بیگدلی از دیگر امتیازات آن شهید بزرگوار را بصیر بودن ایشان اعلام کرد و گفت: ایشان با بینش وسیعی به سطح جامعه نگاه می‌کرد و اشتباهاتی را که در فهم عمومی ملت ما وجود داشت و متاثر از تلقین دشمنان بود، می‌فهمید که چیست.

وی با بیان اینکه هرچه از شهادت آن استاد مطهری می‌گذرد، آثار و برکات معنوی فکری او، ابعاد تازه‌تری را از خود نشان می‌دهد، افزود: آثار فکری و علمی آن روحانی بزرگوار، روز به روز بیشتر در افق مطبوعات کشور و معلومات دینی ما آشکار می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه خدابنده با بیان اینکه آثار شهید مطهری به عنوان آثاری جاوید همچنان در جامعه مورد استفاده است، گفت: هنوز جامعه و نسل جوان و جامعه فرهنگی و علمی ما، به دانستن همان مطالبی که آن بزرگوار از زبان و قلمش جوشش کرد و در اختیار امت اسلامی گذاشت، محتاج هستند.

وی با اشاره به اهمیت آثار شهید مطهری از دیدگاه مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری، ضمن سفارش فراوان به ضرورت ترغیب مردم، به ویژه جوانان و روشنفکران به روی آوردن به آثار شهید مطهری فرمود: اعتقاد بنده این است که آثار شهید مطهری مبنای فکری این جمهوری کنونی ماست.

بیگدلی همچنین به اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام اشاره کرد و گفت: راه تربیت و تعلیم، راهی است که از ناحیۀ وحی و حق تعالی ارائه می‏‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: مسئله تربیت و مسئلۀ تزکیۀ نفس بالاتر و اهمیتش بیشتر از مسئله تعلیم کتاب و حکمت است، زیرا آن عامل است برای این که کتاب و حکمت در نفس انسان واقع شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه خدابنده همچنین به برخی از برنامه‌های اجرایی سپاه ناحیه خدابنده به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی اشاره کرد و گفت: نشست حکمت مطهر در راستای تبیین اندیشه‌های شهید مطهری، غبار روبی مزار شهدا و نشست سیاسی در حوزه علمیه از جمله برنامه‌هایی است که طی این هفته اجرایی می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: تجلیل از خانواده‌های شهدا، تجلیل از مربیان و حضور کارکنان و پاسداران در نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی است.

ارسال نظرات