نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ما انتظار داریم تا راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد با تمام توان اجرایی شود تا امکان توسعه برنامه‌های اقتصادی و رونق تجارت اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۸۵۱۶۱۴۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل، در مراسم گرامیداشت وفات حضرت زینب (س) در جمع اهالی پارس‌آباد اظهار کرد: قطعاً توسعه پایدار،‌ متوازن و همه‌جانبه استان رویکرد جدی مسئولان اردبیل است که در این راستا همه باید تلاش کنند تا ظرفیت عظیم رونق اقتصادی، تجاری، صنعتی و گردشگری به معنای واقعی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه مسئولان به شکل یکپارچه و ید واحده به توسعه مناطق مختلف استان و بها دادن به آحاد مردم این استان در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود تلاش می‌کنند، تصریح کرد: هیچ اختلاف و دودستگی در نگاه توسعه‌ای به استان اردبیل بین مسئولان وجود ندارد و آنهایی که سعی می‌کنند به اختلافات منطقه‌ای دامن بزنند، سخت در اشتباهند و از این حرکت خود پشیمان می‌شوند.

امام جمعه اردبیل تقویت پایه‌های وحدت، همدلی و همراهی مردم و مسئولان را در سال همدلی و همزبانی ملت و دولت ضروری اعلام کرد و گفت: شمال استان اردبیل به دلیل شرایط خاص کشاورزی و تحولات اقتصادی از جایگاه خاصی برخوردار است و همه باید تلاش کنند تا شمال استان که دارای ظرفیت عظیمی در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و تجارت است، بیشتر از این رونق بگیرد.

عاملی تلاش‌های انجام شده را در تصویب منطقه ‌آزاد تجاری استان شامل پهنه گسترده‌ای از شمال استان تا مرکز و شهرهای همجوار افزود: قطعاً منطقه مستقل تجاری و تصویب نهایی آن در مجلس به‌نفع استان است و به توسعه پایدار همراه با بها دادن به نیروی انسانی کارآمد کمک می‌کند.

امام جمعه اردبیل با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) از آن حضرت به‌عنوان تجسم صبر، بردباری و شکیبایی یاد کرد و ادامه داد: آن حضرت بعد از حادثه کربلا با گفته‌های بسیار غنی و پرمحتوای خود آبروی یزیدیان و ظالمان روزگار را برد و سعی کرد تا طومار ظالمان زمان را درهم بریزد.

وی همگان را به شناخت فضائل حضرت زینب (س) و مطالعه بیشتر در این زمینه دعوت کرد و گفت: حضرت زینب (س) به معنای واقعی شیرزن دشت کربلاست که پیام عاشورا را به گوش همگان رساند.

عاملی همچنین در بازدید از کشتارگاه صنعتی دام و طیور در پارس‌آباد با تاکید بر همکاری مسئولان استانی و شهرستانی در راه‌اندازی مجدد این کشتارگاه که سرمایه‌گذاری چند میلیارد تومانی بخش خصوصی را به همراه داشته خواستار شد.

وی همچنین در تجلیل از اساتید دانشگاه‌ها که در هفته معلم برگزار شد، در باب اهمیت جایگاه معلم و نقش دانشجو و اساتید را بیان کرد و افزود: اگر جامعه‌ای می‌خواهد نشاط و سر زندگی خود را حفظ کند باید به علم، آگاهی و بصیرت بها بدهد.

امام جمعه اردبیل در مورد ظرفیت‌های شهرستان و توجه دولت بر مهار آب‌های مرزی که بیشترین اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته بر اهمیت توسعه فعالیت‌های کشاورزی تاکید کرد.

 

ارسال نظرات