مدیر اوقاف و امور خیریه ساوه گفت: حوزه علمیه امام مهدی(عج) که کلنگ احداث آن به زمین خورد در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع در جوار آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) بنا می‎شود.
کد خبر: ۸۵۱۶۱۴۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر طباطبایی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی حوزه علمیه برادران امام مهدی(عج) ساوه، با اشاره به نقش حوزه‌ها در ترویج معنویت در سطح جامعه اظهار داشت: توسعه و ترویج مبانی اعتقادی در جوامع بر عهده حوزه‌های علمیه بوده که به عنوان یکی از مراکز تقویت معنویت می‌توانند مؤثر باشند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در راستای توسعه حوزه‌های علمیه باید انجام گیرد گسترش فضاهای آموزشی است تا طلاب بتوانند درس‌های تکمیلی خود را در آن بگذارانند تا در جامعه به عنوان سفیران هدایت نقش بسزایی داشته باشند.

مدیر اوقاف و امور خیریه ساوه تصریح کرد: توسعه حوزه‌های علمیه یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری بوده تا با توجه به نیاز امروز دنیا و کشور باید این مهم انجام شده تا برخورد با منکرات و ترویج معروفات ساده تر انجام شود.

حجت‌الاسلام طباطبائی با اشاره به جایگاه استان و به ویژه ساوه در فرهنگ ایران گفت: با توجه به جایگاهی که استان مرکزی در اعتلاء فرهنگ ایمانی و غذای فکری جامعه ایران دارد توسعه و تاسیس حوز‌های علمیه بسیار ضروری بوده و باید در اولویت کارها قرار گیرد.

وی افزود: فرهنگ ناب محمدی باید از طریق طلاب و حوزه‎های علمیه گسترش یابد زیرا این قشر با کلام الهی با مردم صحبت کرده و می‎توانند با گوشزد کردن آسیب‎ها مردم را نسبت به دام‎ها آگاه ساخته و جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیرند.

مدیر اوقاف و امور خیریه ساوه تصریح کرد: حوزه علمیه امام مهدی(عج) که کلنگ احداث آن به زمین خورد در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع و زیربنای 3 هزار و 500 متر مربع در مجاورت آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) بنا می‎شود.

حجت الاسلام سید محمدباقر طباطبایی با اشاره به ساخت این مرکز گفت: حوزه علمیه امام مهدی(عج) برای برادران علاقه‌مند به فراگیری علوم دینی با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و خیران احداث شده تا توسعه زیرساخت های فرهنگی استان گسترش یابد.

ارسال نظرات