چهره برتر هنر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جوانان باید دستور زبان جنگ را بدانند، گفت: نیاز نسل جوان دستور زبان تبلیغی نیست، جوانان باید دستور زبان جنگ را بدانند و باید راه درست را به آنها نشان داد چون به راحتی قانع نمی شوند.
کد خبر: ۸۵۱۶۱۷۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

مرتضی سرهنگی، چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان در خصوص دستور زبان قبل و بعد از جنگ گفت: جنگ دو دستور زبان دارد؛ یکی دستور زبان عصر جنگ است که دستور زبان تبلیغی است .

وی افزود: در زمان جنگ، باید هم همین طور باشد که دستور زبان شعاری، حماسی و شورانگیز است که مردم را قانع و تبلیغ بکند که در شرایط غیر عادی بتوانند دوام بیاورند.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری خاطرنشان کرد: اما زمانی که جنگ به پایان می‌رسد، دستور زبان تعلقی بر جامعه حاکم می‌شود.

سرهنگی با بیان اینکه زبان تبلیغی جای خود را به تعقلی داده است، گفت: امروز دیگر ما نمی‌توانیم یک دستور زبان تبلیغی داشته باشیم کما این که نظام رسانه‌ای ما به این شکل عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه نظام رسانه ای دارد با زبان تبلیغی کار می کند، اظهار کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم تبلیغ با مبالغه توام است، حتی در مورد کالاهای بازرگانی هم که می‌بینید این مبالغه در آن وجود دارد.

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی تصریح کرد: نظام رسانه انگار نمی‌داند جنگ تمام شده است، دستور زبان تعقلی در نظام رسانه‌ای مان نداریم.

سرهنگی با اشاره به اینکه جوانان باید دستور زبان جنگ را بدانند گفت: نیاز نسل جوان دستور زبان تبلیغی نیست، جوانان باید دستور زبان جنگ را بدانند و باید راه درست را به آنها نشان داد چون به راحتی قانع نمی شوند.

وی افزود: امروز روزی است که باید با مطالعه درباره یک واقعه تاریخی با جوانان صحبت کنبم.

سرهنگی با بیان اینکه فیلم را برای صندلی خالی نمی سازند کتاب را هم می نویسند که کسی بخواند، گفت: آنچه آدم را متحول می کند مطالعه است و باید به صورت صحیح آن را خواند و به دیگران منتقل کرد.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری خاطرنشان کرد: مادر دنیای مجازی خیلی وقت می گذاریم طوری که اگر چیزی از ما نگیرد به ما چیزی اضافه نمی کند ولی کتاب اینطور نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها