مسئول واحد خواهران سازمان بسیج دانشجویی گیلان در گفتگو با بسیج:
مسئول واحد خواهران سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: آثار شهید مطهری از آثاری است که به روز و ناظر بر زمانه است و امروز وظیفه ما مطالعه، بهره گیری و نشر آثار ارزشمند و بروز ایشان جهت اشاعه فرهنگ ناب اسلام و مقابله با ایدئولوژی های التقاطی وارداتی مورد مصرف عناصر خود فروخته داخلی است.
کد خبر: ۸۵۱۶۱۹۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

مهتاب رهنما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از رشت، با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری اظهار : استاد مرتضی مطهری یک آسیب شناس بزرگ جهان اسلام بودند که قدرت فوق العاده ای در درک شرایط فعلی و تطبیق آن با شرایط مورد انتظار داشتند.

وی گفت: آنچه که آن روز و حتی امروز در قالب علوم انسانی به خورد جوانان ما در دانشگاه ها داده می‌شد و می‌شود چیزی نیست که با اندیشه های ناب اسلام در یک راستا قرار می‌گیرد.

مسئول واحد خواهران سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: لازمه شروع انجام یک حرکت اصلاحی در جامعه باید از علوم انسانی آن جامعه که سازنده فرهنگ و نگرش ایدئولوژی یک ملت است، آغاز شود.

رهنما با بیان اینکه شخصیت شهید مطهری شخصیت بارزی بود، یادآور شد: رویکرد مردم گرایانه، عدل گرا و عدالت محور استاد نسبت به مقوله های اجتماعی و آسیب شناسی دینی و ارائه اندیشه های نوین در قالبی ساده به جامعه و البته بسیاری از شاخصه های دیگر که در این مقال فرصت پرداختن به همه آنها نیست، از عواملی است که شخصیت ایشان را بار کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۳۵ سال هنوز آثار ایشان به روز و کارآمد است، اضافه کرد: از آنجایی که استاد شهید همواره به دنبال تدوین و تنظیم اسلام به عنوان یک مکتب و ایدئولوژی بودند تا از این راه بتوانند به مقابله با هجوم گسترده ایدئولوژی های وارداتی بپردازند، از این رو توان خویش را صرف پاسخگویی به نیازهای فکری جدید جامعه و بخصوص نسل جوان کردند.

مسئول واحد خواهران سازمان بسیج دانشجویی گیلان افزود: این خصوصیت را در آثار ایشان شاهد هستیم که به روز و ناظر بر زمانه هستند، مثلا مطالب مطرح شده در خصوص مباحث حقوق زن در اسلام برای وضع امروز جامعه بیان شده است.

رهنما در پایان خاطرنشان کرد: آثار شهید مطهری از آثاری است که به روز و ناظر بر زمانه است به دانشجویان توصیه می‌شود که اگر چه دشمنان با ترور فیزیکی این اندیشمند بزرگ ما را از فیض حضور ایشان محروم کردند اما امروز وظیفه ما مطالعه، بهره گیری و نشر آثار ارزشمند و بروز ایشان جهت اشاعه فرهنگ ناب اسلام و مقابله با ایدئولوژی های التقاطی وارداتی مورد مصرف عناصر خود فروخته داخلی است.

ارسال نظرات