کد خبر: ۸۵۱۶۲۰۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان با ارسال بیانیه توسط خبرنگار معاونت روابط عمومی ناحیه راور آقای رستمی:

بیانیه فرماندهی ومسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان راور به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و روز معلم

ناحیه شهرستان راور با صدور بیانیه‌ای، سالروز شهادت متفکر شهید استاد مطهری(ره) و هفته تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی در سپاه و روز معلم را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی  ناحیه شهرستان راور در این بیانیه  آمده است  که: اولین معلم و مربی انسان، خالق و آفریدگار اوست. خداوندی که در اولین نقطه آغاز وحیات آدمی را به خواندن فرا می­خواند و با قلم صنع از یک­سو و بیان بلیغ از سوی دیگر، بشریت را از وادی جهالت و حیرت به عالم تفکر و معرفت و از پستی به اوج ملکوت برمی­کشد. بنابراین روز معلم روز توجه به حق تعالی و معلم اول انسان و روز بزرگداشت علم، عالم، معلم و متعلم است. از همين رو است كه معلم پیر انقلاب، امام راحل‏(ره)، در شان معلم مى‏فرماید: «مقام معلم مقام والایى است، مقامى بالاتر از مقام معلم نیست.ما پاسداران و بسیجیان شهرستان راور در پیشگاه ملت شریف ایران و مردم متدین، ولایتمدار و بصیر، ضمن گرامیداشت این هفته و تبریک آن به همه همکاران نظامی و فرهنگی خود عهد و پیمان می بندیم تا آخرین قطره خون خویش آماده حراست از همه دست آوردهای انقلاب اسلامی و آرمانهای مقدس امام راحل (ره) هستیم و در پیروی از فرامین و منویات مقام عظمای ولایت و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) لحظه ای از دفاع همه جانبه و نبرد علیه استکبار جهانی کوتاهی نخواهیم کردو در عرصه های جنگ نرم و سخت تمام تلاش خود را در جهت بصیرت افزایی و روشنگری بکار خواهیم بست تا در پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) سرافراز باشیم
شهید مطهری با مجاهدت های علمی و معنوی فراوان، از خود شخصیتی ساخت که جامع فضائل انسانی و الهی بود، از جمله ویژگی های برجسته و کم نظیر او که می تواند برای اساتید و مربیان و حتی فرماندهان، مدیران و کارشناسان، درسی ارزشمند باشد، بصیرت،زمان شناسی و نیازشناسی  او بود.
 او با ارائه مستدل و محکم آموزه های دینی که از منابع ناب شیعی استخراج می کرد و بدون هیچ غرض شخصی آنها را قاطعانه در برابر تهاجم فکری و فرهنگی مخالفان و معاندان که از آبشخورهای مختلف الحاد، انحراف و التقاط تغذیه می کردند ایستاد و نسل جوان دوران خویش را از گزند آسیب های فکری مصون ساخت و اینچنین توانست سهمی وافر در تربیت و ساخت معنوی و انقلابی نیروهای انقلاب را به خود اختصاص دهد.
درادامه این  بیانیه تاکید شده است:  نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مفتخر به حضور در دامان فرهنگ اصیل اسلامی و مکتب تشیع است و از برکات ولایت و حضور روحانیت آگاه و عالمان فرهیخته برخوردار است. ازاین رو روز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری (ره) به تدبیر شهید آیت الله فضل الله محلاتی (ره) نماینده فقید حضرت امام (ره) به عنوان روز عقیدتی سیاسی نامیده شد. و هر سال در 12 اردیبهشت ضمن گرامیداشت این روز و تقدیر از شخصیت و اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری، برنامه های گونا گون در سطح سپاه شهرستان راورهمزمان با گرامیداشت روز و هفته عقیدتی سیاسی برگزار می گردد در پایان به تمام معلمین گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روز و هفته معلم را تبریک عرض می نمائیم.

 

 


ارسال نظرات
آخرین اخبار