خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین بیان کرد: وظیفه اساتید در مقابل خون شهید مطهری و مقام والای ایشان بسیار خطیر و سنگین است که باید این وظایف را به درستی انجام دهند تا رستگاری در جامعه اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۸۵۱۶۲۱۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، دکتر یوسف گرجی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در جلسه هم اندیشی اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، با تبریک هفته معلم گفت: امام خمینی(ره) که بالاترین شخصیت معنوی و پدر معنوی دنیا هستند، شهید مطهری را پاره تن خود اعلام و در شهادت ایشان گریه می‌کنند که این غم و اندوه امام(ره)، نشان از شخصیت والای این شهید گرانقدر دارد.

وی با اشاره به شخصیت شهید مطهری، اظهار داشت: اگر شناخت اولیه از شخصیت استاد مطهری داشته باشیم، متوجه می‌شویم که چرا سالروز شهادت ایشان به نام روز معلم نامگذاری شده است.

گرجی افزود: شهید مطهری در دوران قبل از انقلاب نیز به واسطه شخصیت دینی و علمی خود، در دانشگاه‌ها محبوبیت ویژه‌ای داشتند و دانشجویان وی نیز مرید ایشان بودند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین به خصوصیات اخلاقی استاد مطهری اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار قبل از شرکت در کلاس‌ها 10 الی 15 ساعت مطالعه می‌کرد و تا زمانیکه آمادگی کافی در رابطه با موضوع پیدا نمی‌کرد، در کلاس درس حاضر نمی‌شد.

وی ادامه داد: شهید مطهری به دانشجویان خود بسیار احترام می‌گذاشت و طوری برخودر می‌کرد که در برخی از کلاس‌ها جایگاه استاد و دانشجو عوض می‌شد و با این کار انگیزه دانشجویان برای کسب علم و دانش افزایش می‌یافت.

گرجی با تاکید بر اینکه در بحث آموزش نباید چشم داشت مادی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: امیدوارم ما نیز بتوانیم وظایفی که بر عهده داریم را به نحو احسن انجام دهیم و در کنار تعلیم، به تزکیه نیز بپردازیم و فقط جنبه آموزشی را در نظر نگیریم چرا که اگر بیشترین مرتبه علم را به دست آوریم، بدون عمل به وظایف دینی، مذهبی و ارزشی، هیچ ره توشه‌ای برای آخرت نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در پایان یادآور شد: وظیفه اساتید در مقابل خون شهید مطهری و مقام والای ایشان بسیار خطیر و سنگین است که باید این وظایف را به درستی انجام دهند تا رستگاری در جامعه اتفاق بیفتد.

گفتنی است: در این مراسم با اهدای لوح سپاس از اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به مناسبت روز معلم تجلیل شد

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها