رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان خبر داد:

توسعه همکاری بسیج هنرمندان با آموزش و پرورش اردبیل

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: با نگاه مثبت مدیران فرهنگی و هنری اداره کل آموزش وپرورش استان، همکاری بسیج هنرمندان با آموزش وپرورش گسترش می‌یابد
کد خبر: ۸۵۱۶۲۶۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،عظیم دشتی درجلسه مشترک با معاون پرورشی و فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استان گفت: هنر از عظمت، فخر و ارزشمندی خاصی برخوردار است که بر اساس اصالت‌های دینی و الهی انسان را به هدف متعالی و کسب فضائل اخلاقی هدایت می‌کند و هنرمندان به عنوان قشر متفکر، با ذوق و تاثیر‌گذار مسئولیت خطیر هدایت و خودسازی انسان‌ها را برعهده دارند و باید تمام تلاش خود را برای سالم‌سازی محیط اجتماعی به کار گیرند.

وی افزود: هنر برای مردم و درخدمت مردم یک کار ارزشمند است که می‌تواند سهم قابل قبولی را در ایجاد آرامش انسان‌ها به خود اختصاص دهد و بسیاری از دغدغه‌های فکری را نیز برطرف کند.

دشتی نقش هنر و هنرمندان متعهد را در همه عرصه‌های اجتماعی، هنری، فرهنگی و اقتصادی بی‌بدیل و بی‌نظیر خواند و گفت: اگرهنرمندان متعهد و انقلابی به میدان بیایند و هدایت جامعه هنری را بر عهده بگیرند، بسیاری از معضلات موجود دراین عرصه حل شدنی است.

 رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تصریح کرد: اردبیل از دیرباز مهد هنر بوده است و آثار فاخر به جامانده از زمان‌های گذشته  نشان دهنده آن است که مردمان این دیار کهن علاقه مند به خلق آثار ماندگار هنری بوده‌اند و خوشبختانه امروز هم استعدادهای فراوانی در زمینه هنر در استان دیده می شود که برای شکوفا شدن، نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارند.

 این مقام مسئول اضافه کرد: سرمایه کذاری در بین قشرهنرمندان جوان و نوجوان استان یک ضرورت است زیرا توجه به هنر در سنین پایین همانند توجه به ورزش‌های پایه است، همانطوریکه یک ورزشکار اگر در سنین نوجوانی خوب تربیت پیدا کند در سنین بالاتر به ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی روی می‌آورد در هنر هم همین قضیه ثابت شده است و کسانی در عرصه هنر موفق بوده‌اند که از دوران کودکی به رشته‌های هنری روی آورده اند.

 دشتی گفت: خوشبختانه مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان در سال‌های اخیر برای رشد و توسعه رشته‌های هنری دانش آموزان قدم‌های موثری را برداشته‌اند و سازمان بسیج هنرمندان در راستای ماموریت تعامل با سازمان‌های فرهنگی و آموزشی، خود را مکلف به همکاری با سازمان آموزش وپرورش استان می‌داند.

وی درپایان سخنان خود گفت: با امضای تفاهم نامه فرهنگی و هنری بین سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل و اداره کل آموزش و پرورش استان افق جدیدی از همکاری این دو سازمان فرهنگی و هنری آغاز می‌شود که به یقین این حرکت مبارک، منجر به شکوفایی استعدادهای هنری استان خواهد شد.

 

ارسال نظرات