امام جمعه اردبیل گفت: حل مشکلات و دغدغه‌های مردم زمینه‌ساز تحقق شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت می‌شود که باید مسئولان به این امر توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۱۶۲۶۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل،در مراسم گرامیداشت وفات حضرت زینب کبری(س) در مسجد جامع شهر خلخال اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) تاثیر بسزایی در زنده نگه داشتن واقعه کربلا داشته و با ایراد خطبه‌های پرمحتوا و رسا پس از این واقعه ظلم و جور یزیدیان را برملا کرده و سبب ماندگاری این واقعه بزرگ جهان اسلام شدند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به فضایل اخلاقی حضرت زینب(س) گفت: صبر، استقامت، بردباری، عفت و پاکدامنی و سایر شاخصه‌های ممتاز آن حضرت باید بیش از گذشته در جامعه اسلامی تبیین و شناسانده شده و زمینه الگوگیری از این بزرگ بانوی جهان اسلام به ویژه برای بانوان فراهم شود.

وی تصریح کرد:‌ باید زمینه‌های ترویج سبک و سیره زندگی عملی این بانوی عالم اسلام در بین بانوان با مطالعه بیشتر در مورد فضائل حضرت زینب(س) فراهم آمده و زمینه‌ای فراهم شود تا نقش تاثیرگذار این شیرزن دشت کربلا در واقعه عاشورا و پس از این واقعه به درستی شناسانده شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار سال مطرح شده از سوم مقام معظم رهبری بیان کرد:‌ باید تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران در کنار مردم برای تحقق شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت تلاش کرده و با تقویت پایه‌های وحدت و همدلی بیشتر زمینه‌های توسعه و تعالی نظام اسلامی را فراهم آورند.

عاملی همدلی و همزبانی بین ملت و دولت را در شرایط کنونی کشور ضروری دانست و افزود: باید با ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر زمینه‌های تحقق همدلی دولت و ملت را فراهم آورده و در این زمینه مسئولان امر با برنامه‌ریزی‌های دقیق برای تحقق این شعار تلاش کنند چرا که حل مشکلات  و مسائل مختلف در کشور نیازمند همدلی و همزبانی هر چه بیشتر مردم و مسئولان است.

وی اظهار کرد:‌ در این زمینه مسئولان باید با ایجاد رفاه و آسایش بیشتر برای مردم و حل دغدغه‌ها و مشکلات آنها زمینه همدلی و همسویی بیشتر آنها را با برنامه‌های دولت فراهم آوردند و با یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت در این زمینه گام بردارد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه اختلافی در نگاه توسعه‌ای استان اردبیل در بین شهرستان‌های مختلف وجود ندارد، گفت:‌ وحدت و یکپارچگی در همه نقاط استان اردبیل مشهود بوده و هیچ عاملی نمی‌تواند در این زمینه اختلاف و خدشه‌ای وارد کند و تمامی کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند تا این وحدت و همبستگی را در استان خدشه‌دار کنند سخت در اشتباه بوده و به اهداف خود هرگز دست نمی‌یابند.

عاملی با اشاره به برگزاری سالانه مراسم شام غریبان حضرت زینب کبری(س) توسط مردم خلخال بیان کرد:‌ برگزاری باشکوه این مراسم در خلخال نشان از عشق و ارادت قلبی مردم این خطه به اهل بیت و معصومان بوده و انتظار از شهر خلخال که مهد تمدن و معرفت بوده وعلما و روحانیون زیادی را پرورش داده دور از این نیست.

 

ارسال نظرات