رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد

افزایش اعتبارات دانشگاه محقق اردبیلی درسال جدید

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در تشریح عملکرد یک ساله مدیریت خود در دانشگاه محقق اردبیلی از افزایش اعتبارات دانشگاه به 9 میلیارد و صد میلیون تومان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۶۲۷۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هشجین در مراسم تجلیل از استادان نمونه و روسای دانشگاه محقق اردبیلی ضمن قدردانی از زحمات میرعین عارفین، بنیانگذار دانشگاه محقق اردبیلی و روسای سابق دانشگاه محقق اردبیلی در توسعه علمی و فیزیکی دانشگاه گفت: دانشگاه محقق اردبیلی نگین آموزش عالی در منطقه است.

وی با تشریح عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی از زمان مدیریت خود، گفت: در سال 93 دانشگاه محقق اردبیلی از طرف آی.اس.تی در بین 56 دانشگاه جامع سراسری کشور با لحاظ چند دانشگاه‌های تهران، اصفهان و تبریز، موفق به کسب رتبه 23 کشوری شد.

وی با بیان اینکه ما در این رقابت علمی از نظر استانی رتبه خوبی کسب کرده ایم، تصریح کرد: این موفقیت در حالی کسب شده‌ که استان به دلیل تازگی و محرومیت، بسیاری از شاخص‌های علمی و توسعه را نداشته ‌است.

صادقی از افزایش در آمد دانشگاه محقق اردبیلی از محل طرح های بین سازمانی از 70 میلیون به 199 میلیون تومان خبر داد و گفت: اعتبار دانشگاه محقق اردبیلی تا پایان سال 93 به 9 میلیارد و صد میلیون تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در راستای تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، بسیاری از امور با مدیریت جهادی به سرانجام رسید چرا که ما بدون ادعا پیرو و خاضع مقام معظم رهبری هستیم.

وی با اشاره به شعارسال 94 « دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار کرد: حضور استادان و مدیران دانشگاه محقق اردبیلی لبیک گوی این پیام است که امیدواریم سالی سرشار از برادری و اخوت پیشرو داشته‌ باشیم و کارکنان زحمت‌کش ما سال ویژه ای را تجربه کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از رشد 200 درصدی اعتبار پژوهشی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در سال 93 خبر داد و افزود: همچنین تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اقدام محققین دانشگاه از 72 طرح به 117 طرح افزایش یافته است.

وی به عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه آموزش در سال گذشته به ایجاد یک رشته در مقطع کارشناسی، 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 18رشته و گرایش در مقطع دکتری اشاره کرد.

صادقی با یادآوری اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در اسفند سال گذشته در همایش یاوران نماز دستگاه برتر استان انتخاب شد، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد نشریات دانشجویی و کانون های علمی، فرهنگی و هنری از 300 درصد رشد داشته و تعداد شرکت کننده‌گان در دوره های فرهنگی دانشگاه، از 140 نفر به 700 نفر در سال گذشته رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه با روند رو به رشد محیط علمی و اجتماعی و با کمترین تخلفات دانشجویی مواجه شده‌است، افزود: تعداد دانشجویانی که حکم گرفتند از 64 در سال92 به 51 نفر در سال گذشته رسیده‌است.

صادقی با بیان اینکه در دانشگاه‌های استان اردبیل کمبود صندلی وجود ندارد، گفت: اگرچه دانشگاه محقق اردبیلی 11هزار و 500 دانشجو دارد اما بر سر افزایش تعداد دانشجو با سایر دانشگاها رقابت نداریم چرا که هدف ما تلاش در راستای توسعه پارک علم و فناوری استان، مراکز رشد فناوری و توسعه و رشد در تحصیلات تکمیلی دانشگاه است که امیدوارم این فعالیت‌ها در تولید علم به معنای تبدیل به پول و ثروت در منطقه موثر باشد.

 

ارسال نظرات