سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با تأکید بر اینکه آموزه‌های معلم باید همراه با نکات اخلاقی سازنده باشد، خاطرنشان کرد: معلمی که بتواند علوم تربیتی را به شاگردانش بیاموزد در ردیف معلمان برتر در تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۱۶۲۸۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،حجت‌الاسلام مدبر، سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی  در مراسم تجلیل ازاستادان نمونه و رؤسای سابق دانشگاه محقق اردبیلی ضمن گرامیداشت هفته معلم، گفت: حضرت زینب(س) سنبل یک معلم نیکوکار است که توانست در واقعه کربلا مسئولیت معلمی خود را به نحوه احسن انجام دهد.

وی با بیان احادیث و روایاتی در خصوص جایگاه رفیع معلم گفت: معلم نیکو معلمی است که مثل پدر برای شاگرد و دانشجوی خود دلسوزی کند.

سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه همانطوری که نقش پدر فقط بزرگ کردن فرزند نیست، افزود: معلم نیز مانند پدر نقش تربیت و پرورش روح و جسم شاگرد را برعده دارد.
حجت‌الاسلام مدبر با بیان اینکه خداوند مقام والایی برای معلم قائل است، افزود: خداوند برای فردی که معلم خوبی‌هاست عنایت ویژه‌ای قائل است به طوری که برای هر گام او پاداش یک سال عبادت را می‌نویسد و حق معلم نیکو هیچ وقت سبک شمرده نمی‌شود.

سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با تأکید بر اینکه آموزه‌های معلم باید همراه با نکات اخلاقی سازنده باشد، خاطرنشان کرد: معلمی که بتواند علوم تربیتی را به شاگردانش بیاموزد در ردیف معلمان برتر در تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد.

همچنین در ادامه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه در مقوله فرهنگ پیشرو است، گفت: حضور استادان و مدیران دانشگاه محقق اردبیلی لبیک گوی پیام همدلی و همزبانی است.

گودرز صادقی هشجین، ضمن قدردانی از زحمات دکترمیرعین عارفین، بنیانگذار دانشگاه محقق اردبیلی و روسای سابق این دانشگاه در توسعه علمی و فیزیکی دانشگاه گفت: دانشگاه محقق اردبیلی نگین آموزش عالی در منطقه است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته در راستای تحقق شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، بسیاری از امور با مدیریت جهادی به سرانجام رسید چرا که ما بدون ادعا پیرو و خاضع  مقام معظم رهبری هستیم.
صادقی با اشاره به شعارسال 94 «دولت و ملت،همدلی و همزبانی» اظهار کرد: حضور استادان و مدیران دانشگاه محقق اردبیلی لبیک گوی این پیام است که همدلی و هم‌زبانی در دانشگاه محقق اردبیلی موج می‌زند و امیدواریم سالی سرشار از برادری و اخوت پیشرو داشته‌ باشیم و کارکنان زحمت‌کش ما سال ویژه‌ای را تجربه کنند.
وی با یادآوری اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در اسفند سال گذشته در همایش یاوران نماز دستگاه برتر استان انتخاب شد، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد نشریات دانشجویی و کانون های علمی، فرهنگی و هنری از 300 درصد رشد داشته و تعداد شرکت کننده‌گان در دوره های فرهنگی دانشگاه، از 140  نفر به 700 نفر در سال گذشته رسید.

وی در ادامه با تشریح عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی از زمان مدیریت خود، گفت: در سال 93 دانشگاه محقق اردبیلی از طرف I.S.T   در بین 56 دانشگاه جامع سراسری کشور با لحاظ چند دانشگاه‌های تهران، اصفهان و تبریز، موفق به کسب رتبه 23 کشوری شد.

وی با بیان اینکه ما در این رقابت علمی از نظر استانی رتبه خوبی کسب کرده‌ایم، تصریح کرد: این موفقیت در حالی کسب شده‌ که استان اردبیل به دلیل تازگی  و محرومیت، بسیاری از شاخص‌های علمی و توسعه را نداشته ‌است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از رشد 200 درصدی اعتبار پژوهشی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در سال 93 خبر داد و افزود: همچنین تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اقدام محققین دانشگاه از  72 طرح به 117 طرح افزایش یافته است.

وی به عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه آموزش در سال گذشته به ایجاد یک رشته در مقطع کارشناسی، 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 18رشته و گرایش در مقطع دکتری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه با روند رو به رشد محیط علمی و اجتماعی و با کمترین تخلفات دانشجویی مواجه شده‌است، افزود: تعداد دانشجویانی که حکم گرفتند از 64 نفر در سال92 به 51 نفر در سال گذشته رسیده‌است.
صادقی با بیان اینکه در دانشگاه‌های استان اردبیل کمبود صندلی وجود ندارد، گفت: اگرچه دانشگاه محقق اردبیلی  11هزار و 500 دانشجو دارد اما بر سر افزایش تعداد دانشجو با سایر دانشگاه‌ها رقابت نداریم چرا که هدف ما تلاش در راستای توسعه پارک علم و فناوری استان، مراکز رشد فناوری و توسعه و رشد در تحصیلات تکمیلی دانشگاه است که امیدوارم این فعالیت‌ها در تولید علم به معنای تبدیل به پول و ثروت در منطقه موثر باشد.

 

 

ارسال نظرات