حسین آذین مطرح کرد

احتمال ورود عناصر ثروت و قدرت در استانی شدن انتخابات مجلس

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، ورود عناصر ثروت و قدرت در استانی شدن انتخابات مجلس را یک مسئله جدی قلمداد کرد و گفت: روند انتخابات را باید اصلاح کنیم چراکه با استانی شدن انتخابات مجلس چیزی عوض نخواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۶۳۰۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین آذین، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ابهامات زیادی در استانی شدن انتخابات مجلس وجود دارد، بیان داشت: با عجله نمی‌توان درباره استانی شدن انتخابات مجلس تصمیم گرفت چراکه تصمیم‌گیری در این باره به فرصت بیشتری نیازمند است تا در نهایت شاهد مشخص شدن ابعاد آن باشیم.

آذین، کاهش مشارکت مردم و ورود عناصر ثروت و قدرت در استانی شدن انتخابات مجلس را یک مسئله جدی قلمداد کرد و گفت: نکته بسیار مهم این است که فردی در حوزه انتخابیه خود رأی بیشتری دارد و رقیبش نیز که از رأی کمتری برخوردار است، در استان رأی بیشتری اخذ می‌کند و به مجلس می‌رود؛ که این موضوع برای مردم قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: استانی شدن انتخابات را باید از درون مجلس اصلاح کنیم یعنی باید روند انتخابات اصلاح شود چراکه با استانی شدن انتخابات مجلس چیزی عوض نخواهد شد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی موافق استانی شدن انتخابات مجلس هستند و در این راستا بحث‌هایی را مطرح می‌کنند که نگاه ملی و کلان به این مسائل است اما در نهایت نمایندگان باید به وعده‌هایی که به مردم می‌دهند، جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به کاهش ارتباط مردم با نماینده در صورت تصویب استانی شدن انتخابات مجلس،‌ اضافه کرد: این موضوع ناگفته نماند که امکان اینکه با اجرای این طرح،‌ مراجعه مردم به نماینده کل استان چندین برابر شود، وجود دارد یا اینکه بالعکس آن نیز صورت گیرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: ابهامات بسیاری درباره استانی شدن انتخابات مجلس وجود دارد، که باید در صحن علنی مجلس بررسی و با نگاه بازتری به آن توجه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار