خبرهای داغ:
رییس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست کرمانشاه گفت: ساعت 11 امروز (سه شنبه) غلظت گرد و غبار در هوای کرمانشاه به 213 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسید که بیانگر وضعیت هشدار است.
کد خبر: ۸۵۱۶۳۸۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سعید دزفولی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احتمالا آلودگی هوای کرمانشاه روند افزایشی نیز داشته باشد و هوای این شهر در ساعات آینده آلوده تر بشود.

وی اظهار کرد: با بررسی ایستگاه سنجش آلاینده های هوا، مشخص شد غلظت گرد وغبار در کرمانشاه از ساعت 10 و 30 دقیقه امروز (سه شنبه) به بعد روند افزایشی دارد.

وی گفت: از ساعت 12 دوشنبه شب تا 11 ظهر امروز غلظت گرد وغبار هوای شهر کرمانشاه به 96 میکروگرم بر متر مکعب هوا بود که این مقدار وضعیت طبیعی را نشان می داد.

دزفولی نژاد افزود: اگر مقدار ریزگردها در هوای شهر تا 100 میکروگرم باشد شرایط نرمال است ولی وجود 100 تا 250 میکروگرم وضعیت را در شرایط هشدار و از این مقدار تا 350 میکروگرم، شرایط را در وضع اضطراری قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه غلظت گرد وغبار در نواحی مرزی استان بیشتر از شهر کرمانشاه گفت: متاسفانه ایستگاه سنجش آلاینده های هوا در این مناطق فعال نیست.

وی با اشاره به وجود چهار ایستگاه سنجش آلاینده های هوا در شهر کرمانشاه گفت: تا یکی دو ماه آینده ایستگاه مشترک شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین فعال و به صورت لحظه به لحظه میزان غلظت گرد وغبار این نواحی کنترل می شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون هوای شهر کرمانشاه هشت روز در وضعیت هشدار قرار داشته و سال گذشته نیز کرمانشاه در مجموع 24 روز هوای غیراستاندارد داشت که 22 روز آن در وضعیت هشدار، یک روز در وضعیت بحران و یک روز هم در وضعیت اضطرار قرار داشت.

گرد و غبار موجود در هوای کرمانشاه نتیجه وزش باد شدید در بیابانهای عراق است که پس از مدتی وارد آسمان این استان شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور می شود.
ارسال نظرات