خبرهای داغ:
مدیر بیمارستان روانپزشکی جنت فارس گفت: برای احداث بیمارستان جدید 64 تختخوابی جانبازان اعصاب و روان در فضای مرکز قدیمی توان‌بخشی، نیازمند همراهی شهرداری هستیم.
کد خبر: ۸۵۱۶۳۹۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از فارس، امیرحسین نصابهدر گفت‌وگو با فارس در شیراز اظهار داشت: با توجه به عقب‌نشینی 35 متری مرکز توان‌بخشی فعلی، آسایشگاه درمانی جانبازان اعصاب و روان جنت در کنار خیابان قرار گرفته که به‌هیچ‌وجه تأمین‌ کننده شرایط استاندارد لازم برای آرامش و درمان این عزیزان نیست.

وی افزود: فردی که مشکل اعصاب و روان دارد باید در فضایی آرام و در امنیت کامل از درمان لازم برخوردار شود و از سویی با توجه به آن‌که بستری سالنی بیماران اعصاب دیگر در دنیا منسوخ‌ شده، طراحی یک فضای جدید 64 تختخوابی در دل مرکز قدیمی را در دستور کار قراردادیم که تأمین‌کننده شرایط حداقلی درمان جانبازان باشد.

نصابه ادامه داد: در حال حاضر در استان فارس در این زمینه کمبود فراوانی وجود دارد، چرا که بیمارستان استاد محرری نیز در واقع برای بیماران اعصاب و روان تجهیز شده و شاکله بیمارستان استاندارد اعصاب و روان را ندارد و بخش روانپزشکی بیمارستان ابن سینا نیز با محدودیت‌هایی مواجه است.

وی اضافه کرد: اگر احداث این بیمارستان 64 تختخوابی تحقق پیدا کند بیمارستان استانداردی برای استان فارس مهیا می‌شود که با توجه به قطب پزشکی بودن این استان می‌تواند گامی در راستای توسعه درمان بیماری‌های اعصاب و روان در فارس باشد.

نصابه تصریح کرد: در صورت راه‌اندازی این فضای جدید، بیماران و جانبازان اعصاب و روان در اتاق‌های دو یا سه تختی پذیرش خواهند شد که مطابق استاندارد پذیرفته‌ شده است.

مدیر بیمارستان جنت شیراز ضمن اشاره به تاریخچه و فعالیت‌های این مرکز گفت: آغاز به کار این بیمارستان از سال 73 بوده و در حال حاضر خدمات موجود در بیمارستان‌های روانی اعم از روانپزشکی، روانشناسی بالینی، مددکاری، کاردرمانی و ...در این مرکز ارائه می‌شود.

نصابه در ادامه افزود: در این مرکز تنها به بیماران مرد اعصاب و روان جانباز، آزاده و یا اعضای درجه یک خانواده شهدا که به فراخور شرایط به صورت دائم، موقت و دوره‌ای بستری شده‌اند به صورت رایگان خدمات‌رسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، بیمارستان تخصصی روانپزشکی جنت در ضلع جنوبی باغ جنت قرار دارد و در مورد نحوه تملک بخشی از فضای سبز این مجموعه و نگهداری از درختان کهن‌سال محوطه آن، ابهاماتی وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها