شاعر آئینی کشورمان گفت: منویات رهبری در جمع مداحان کشور برای کسانی که اهل تحقیق هستند باب های تازه ای را باز کرد.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۲۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳

سید مهدی حسینی شاعر آئینی کشورمان در حاشیه دوره آموزشی سرگروه های حلقه های صالحین مداحان در گفت وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به منویات رهبری در دیدار اخیرشان با جامعه مداحان گفت: مداحان از سال های اولیه انقلاب از زمانی که مقام معظم رهبری در جایگاه رئیس جمهور قرار داشتند به خدمت ایشان رفته و بحث های تخصصی در زمینه مداحی با قشر مداحان داشتند.

وی با بیان اینکه طی این سالها گنجینه عظیمی از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه مداحی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از اهمیت و تاکید همیشگی مداحی توسط رهبری دارد.

این شاعر آئینی گفت: یکی از تاکیدات رهبری در مورد مداحی این بود که فقط صدای خوب برای مداحی کافی نیست بلکه باید مداحان فنون و مهارت های لازم در این زمینه را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه مداحان به رسالت خود که عمل نمی کنند اظهار کرد: در همین راستا رهبری فرمودند «رسالت مداحان در دنیای امروز مهجور مانده است». این موضوع یکی از مطالبات همیشگی رهبری است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

حسینی با بیان اینکه مداحان علاوه بر ایجاد شور باید روشنگری کنند، گفت: بحثهای تعلیمی و تزکیه نفس از نکات دیگری است که باید مداحان بر روی آن توجه بیشتری داشته باشند. همچنین بخش عمده سخنان رهبری در دیدار اخیر بر استفاده از اشعار گذشتگان تاکید داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: مداحان برای انتخاب یک شعر خوب باید 40 نکته را رعایت کنند، متاسفانه در سالهای اخیر سبک هایی در مداحی مورد استفاده قرار گرفته است که رهبری به آنها اعتراض داشته و در همین راستا بر عزاداری سنتی تاکید داشتند.

حسینی خاطرنشان کرد: به طور کلی سخنان اخیر رهبری با مداحان در 4 دسته نکات فنی، روشنگری و اندیشه ور بودن شعر، مدح اهل بیت(ع) و توجه به جنبه های انقلابی و به روز بودن مداحان قابل دسته بندی است که بوسیله همین می توان نقشه راه جامعه مداحان را ترسیم کرد.

وی در پایان گفت: منویات رهبری برای کسانی که اهل تحقیق هستند باب های تازه ای را برای آنها باز کرده است.

ارسال نظرات