خبرهای داغ:
شاه امیریان
سردار غیب پرور در همایش هم‌اندیشی تخصصی بسیج سازندگی:
فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: قرار نیست که ما در این کشور گداپروری کنیم و این مسئله اصلاً با شعارهای انقلاب اسلامی همخوانی ندارد زیرا این انقلاب برای تربیت انسان‌های خوداتکا آمده است.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۴۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دکترغلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس در همایش هم‌اندیشی تخصصی بسیج سازندگی که در سالن جلسات مجتمع امام علی(ع) سپاه فجر فارس برگزار شد، گفت: گره کار اقتصاد کشور ما همان است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند و آن اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در استان عنوان کرد: ما در بسیج سازندگی به دو بخش توجه کردیم یکی توجه به عرصه‌های اقتصادی کوچک و دیگری توجه به قشر کم‌درآمد و این شعار ماست.

دکتر غیب پرور ابراز کرد: قرار نیست که ما در این کشور گداپروری کنیم و اگر زمانی مدیری این کار را انجام داده، حتماً تعمدی نبوده و اگر تعمدی بوده، خائن به کشور محسوب می‌شود و این مسئله اصلاً با شعارهای انقلاب اسلامی همخوانی ندارد زیرا انقلاب اسلامی برای تربیت انسان‌های خوداتکا آمده است.

غیب‌پرور یکی از شرایط اولیه امنیت را امنیت اقتصادی دانست و افزود: الف و بای امنیت اقتصادی نیز این است که مردم یک کشور گرسنه نباشند لذا ما توجه به اقشار کم درآمد را در دستور کار خود قرار دادیم.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی چند شعار داریم، گفت: اقتصاد مقاومتی باید منجر به تولید و افزایش شغل شود و در عین حال باید کمک کنیم تا تولیدات با قیمت مناسب به جامعه عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از عرصه‌ها در کشور یک مافیا ایجاد شده است، گفت: باید همگی دست به دست هم دهیم و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشیم.

سردارغیب‌پرور در پایان ابراز امیدواری کرد: یکی از ثمرات این همایش آن باشد که یک کارگروه، کمیته و یا اتاق فکری در استان برای سال 94 تشکیل شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر خود در بحث اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه ابراز کرد: ما کشور فقیری نیستیم بلکه ثروتمند هستیم اما متأسفانه اقتصاد ما سالم نیست و یک اقتصاد مریض احوال است و برای اقامه دلیل در این ادعا مستنداتی وجود دارد و یکی از آن‌ها نرخ بیکاری است که در کشورمان از جمله استان فارس وجود دارد.

سردارغیب‌پرور با یادآوری اینکه هم‌اکنون هزاران متخصص و تحصیلکرده و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها در کشور بیکارند، افزود: این مسئله را نمی‌توان بر گردن حکومت‌های قبلی انداخت بلکه مشکلی در نظام اداری کشور وجود دارد و یا اینکه ما از زیرساخت‌های موجود اقتصادی خودمان نمی‌توانیم استفاده کنیم.

غیب‌پرور ابراز کرد: کشورهایی مانند چین و هند که اقتصادشان با پویایی همراه است، آن‌ها از سرمایه‌گذاری‌های کوچک شروع کردند و این را به تمام بخش‌های خود تسری دادند و از یک سرمایه‌گذاری بزرگ شروع نکردند.

فرمانده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه این سبکی که ما در بحث اقتصاد کشور در پیش گرفته‌ایم، ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند، گفت: امروز در قضیه آب با مشکلات زیادی مواجه هستیم و در پشت سدهایی که ساخته‌ایم آب نیست.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سدسازی در کشور نقد دارد، گفت: مگر میزان بارش در استان‌ها قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان شرایط کلی بارش استان را پیش‌بینی کرد پس چرا میلیاردها تومان سد ساختیم؟ حتی یک سد در استان فارس نیست که در پشت آن 40 درصد آب باشد.

سردارغیب‌پرور خاطرنشان کرد: آیا قوه مقننه و نخبگان جامعه ما که در مجلس شورای اسلامی هستند، به این نتیجه نرسیده‌اند که باید آب دریا را به فلات مرکزی ایران برسانیم؟ عربستان در بهره‌گیری از آب دریا رتبه اول دنیا دارد اما ما بیش از 2 هزار کیلومتر در جنوب کشور دریا داریم و چنین اتفاقی در کشورمان رخ نمی‌دهند البته گفته‌اند که انتقال آب دریا گران تمام می‌شود، درست است اما اکنون به فناوری هسته‌ای دست یافته‌ایم و یکی از کاربردهای این فناوری، شیرین کردن آب دریاست پس چرا از آن استفاده نمی‌کنیم؟

وی با تأکید بر اینکه باید باید فکر عمیقی راجع به اقتصاد کشور انجام دهیم، از وضعیت استفاده از آب شرب در کشور انتقاد کرد و گفت: آب شربی که هزینه بیت‌المال صرف تسویه آن می‌شود، متأسفانه روزانه به‌صورت‌های مختلف به هدر می‌رود و چقدر در فلاش‌ تانک‌ها روانه فاضلاب می‌شود و این‌ها مشکلات اساسی است که در اقتصاد ما وجود دارد.

غیب‌پرور بر لزوم جداسازی آب شرب از غیرشرب جهت استفاده در موارد مختلف تأکید کرد و گفت: ما به عنوان بسیج و سپاه غیر از حرف زدن که دستمان به جایی نمی‌رسد پس باید چه کنیم؟
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار