کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر در بحث مذاکرات هسته ای همدلی و همزبانی نباشد مسائل هسته ای به چالش تبدیل می شود لذا باید این تغییرات مدیریت شود در غیر این صورت تبدیل به مشکل می شود.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۵۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،سرهنگ پاسدار حسین گل محمدی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در نشست روشنگری با بیان اینکه جهان در گذر از پیچ عظیم تاریخی است افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که زلزله ای در جهان رخ داده است لذا هر چقدر زمان می گذرد اثرات آن به وضوح برای همگان قابل مشاهده می شود.

 وی افزود: قریب به سی هزار سال از تاریخ نوشته شده و مکتوب جمهوری اسلامی ایران سپری شده است اما اگر 35 سال گذشته انقلاب را در کنار این سی هزار سال قرار دهیم عدد قابل توجهی به دست نمی آید اما اگر حوادث و اتفاقات این 35 سال را مد نظر قرار دهیم کم نظیر بوده است که از جمله این اتفاقات می توان به فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، دگر گونی منطقه به خصوص کشورهای اسلامی، بحث بیداری اسلامی و ... اشاره کرد بنابراین مثل اینکه تاریخ را فشرده کرده اند و نقش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ به عینه مشخص می شود.

 وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از اول انقلاب اسلامی با چالش های مختلفی همچون قومیت ها، دموکراسی، تروریسم، سلاح های کشتار جمعی و حقوق بشر مواجه شده است اما با این حال استکبار جهانی بحث مسائل هسته ای را مطرح کرده که آن هم مسئله فنی و حقوقی بود اما سیاسی کردند.

 وی با بیان اینکه اساس مسئله هسته ای بحث فنی است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران از مسئله هسته ای در راستای منافع ملی استفاده می کند اما متاسفانه استکبار جهانی این امر را نپذیرفت و اعلام کرد که هدف ایران از دست یافتن به مسئله هسته ای بمب هسته ای است در حالی که مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده اند که جمهوری اسلامی ایران به چنین سلاح هایی نیاز ندارد.

 وی افزود: چرا قبل از انقلاب 20 جلد کتاب هسته ای در سال 52و53 در اختیار ایران توسط غربی ها قرار گرفت مطالعات ساخت نیروگاه در بوشهر توسط آمریکا ئیها و در داروالفنون اصفهان توسط فرانسوی ها آغاز شده بود و در دانشگاه صنعتی شریف قبل از انقلاب با همکاری مستقیم انگلستان بر روی فن آوری پلوتونیوم کار می کردند چرا بعد از انقلاب برای ما حرام کردند و آنگونه روی آن مانور دادند در حقیقت مسئله هسته ای نیست, مسئله انقلاب و مخالفت با اصل انقلاب اسلامی است که به نتیجه نخواهد رسید زیرا به برکت خون شهیدان انقلاب ما جهانی شده است و دیگر توان مقابله با آن را ندارند .

 وی خاطر نشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران در نظر داشت از سلاح های کشتار جمعی استفاده کند در طول هشت سال دفاع مقدس این اتفاق می افتاد چرا که با سلاح هسته ای نمی توان تنها یک پادگان را نابود کرد بلکه این سلاح قدرت نابود ساختن یک شهر، استان و حتی یک کشور را دارد لذا داشتن این فن آوری قدرت است و ایجاد قدرت می کند و امکانات بالقوه را به بالفعل تبدیل می کند.

 گل محمدی اظهار کرد: اگر در بحث مذاکرات هسته ای همدلی و همزبانی نباشد مسائل هسته ای به چالش تبدیل می شود لذا باید این تغییرات مدیریت شود در غیر این صورت تبدیل به مشکل می شود.

 دومین مسئله در بحث مذاکرات این است چهره غلط توسط کشور های غربی و آمریکا از ما در ذهن مردم دنیا ساخته و پرداخته بودند که ایران می خواهد دنیا را با دست یافتن به انرژی هسته ای فلج کند و نابود کند این را با مذاکرات از بین می بریم و دنیا می فهمد که ما اهل منطق و مذاکره و صلح و دوستی هستیم. پس باتوجه به این مسائل با همدلی و همزبانی باید در مذاکرات هسته ای فرمایشات مقام معظم رهبری را مدنظر قرار داد و الگو گرفته تا بتوانیم بهترین راه حل و استفاده را از این مسئله به نفع کشور بکنیم .

 

 

ارسال نظرات