رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران گفت: در راستای حمایت از کارگر و تولید داخلی، مصرف کنندگان باید از خرید کالای قاچاق و وارداتی مصرفی خودداری کنند.
کد خبر: ۸۵۱۶۵۱۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفتگو، یحیی آل اسحاق رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران، با برنامه « بدون خط خوردگی » در ارتباط  با عوامل موثر درحمایت از تولید داخلی گفت‌وگو کرد.

در این برنامه که به صورت زنده از رادیو گفت‌وگو پخش می شد، یحیی آل اسحاق با تاکید بر اینکه دولت باید سنگ ها و موانعی که در برابر تولیدگران داخلی وجود دارد را برطرف کند، اظهار کرد: بخشی از این موانع مربوط به نوع برخورد با تولیدگران و دخالت در امور آن‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت بهبود فضای کسب و کار در کشور، ادامه داد: متاسفانه کشور در این زمینه در رده 136 جهانی قرار دارد.

وی هزینه‌های بالای عوامل موثر در تولید ، شرایط پیچیده بروکراسی و عدم ثبات در بازار را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد و گفت: دولت باید تولید را به خود تولیدگران واگذار کند.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه باید فعالیت اقتصادی را به مردم واگذار کرد تا آن‌ها تشویق شوند که در این عرصه سرمایه گذاری کنند در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد : در ارتباط با تشویق مردم جهت استفاده از تولیدات داخلی، خود تولیدگران نیز وظایفی را بر عهده دارند.

آل اسحاق با بیان اینکه تولیدکنندگان باید کیفیت تولید خود را افزایش دهند و خدمات بعد از فروش را به نحو مناسب به مصرف کننده گان  ارائه کنند، تصریح کرد: تولید کننده نمی تواند کالای یک بار مصرف و با کیفیت بسیار پایین تولید کند و در عین حال  که قیمت کالای تولیدی اش بالا است از مصرف کننده داخلی انتظار داشته باشدکه کالای او را مصرف نماید.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: تولید کننده باید بداند که دنیای کنونی ،‌دنیای رقابتی است ،در داخل کشور بین محصولات داخلی و خارجی رقابت وجود دارد و جهت ماندن در عرصه رقابت، باید کالای با کیفیت و با قیمت تمام شده پایین تولید کند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان در داخل کشور نیز باید توجه کنند که اگر بخواهند تولید ملی شکل بگیرد باید اولویت اول آن‌ها خرید کالای ایرانی باشد ادامه داد: از طرف دیگرآنها باید  از خرید کالای قاچاق به طور جدی خودداری کنند.

آل اسحاق تاکید کرد:‌ حتما در کشور کالای خوب ایرانی تولید می‌شود که برند خارجی ندارند ولی دارای برند خوب ایرانی هستند و مصرف کنندگان با خرید این کالا نقش مهمی در ادامه چرخه کاری این محصولات دارند

ارسال نظرات