مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز به پایان می‌رسد

نفت و پرسپولیس برای صعود می‌جنگند

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز تمام می‌شود و پرسپولیسی‌ها در تهران میزبان بنیادکار هستند و نفتی‌ها هم به امارات رفته‌اند و به مصاف العین می‌روند.
کد خبر: ۸۵۱۶۵۷۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاري بسيج، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز تمام می‌شود و پس از حذف تراکتور و فولاد حالا تمام نگاه‌ها برای صعود تیم‌های ایرانی به مرحله بعد به پرسپولیس و نفت است که امشب به میدان می‌روند. پرسپولیسی‌ها در تهران میزبان بنیادکار هستند و نفتی‌ها هم به امارات رفته‌اند و به مصاف العین می‌روند. 
پیروزی دو نماینده کشورمان در بازی‌های امشب، آنها را در جمع تیم‌های صعود‌کننده به مرحله یک‌هشتم نهایی قرار می‌دهد، هر چند این دو تیم با تساوی هم شانس صعود دارند، البته در صورتی که در بازی‌های دیگر نتایجی به نفعشان رقم بخورد، با این حال هم برانکو هم منصوریان به خوبی می‌دانند. برای اینکه خیالشان راحت باشد باید تنها برای پیروزی و سه امتیاز تیم‌شان را به میدان بفرستند تا به سرنوشت دو تیم حذف شده یعنی تراکتور و فولاد دچار نشوند. 

پرسپولیس – بنیادکار، ساعت 20:35

پرسپولیس در حالی آماده میزبانی از بنیادکار شده است که تأثیرات حضور برانکو در این تیم در حال نمایان شدن است و قرمز‌ها کم‌کم در حال فاصله گرفتن از روز‌های بحرانی و پرحاشیه‌شان هستند. آنها هفته گذشته پس از هفت هفته ناکامی در لیگ، سرانجام توانستند پیروز شوند تا با روحیه بالاتری به مصاف بنیادکار بروند. قرمز‌ها با 9 امتیاز در رده دوم جدول گروه A هستند و برای صعود به مرحله بعد باید بنیادکار را با شکست بدرقه کنند. در این گروه لخویا با 10 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و النصر عربستان هم 8 امتیازی است و بعد از پرسپولیس 9 امتیازی در رده سوم قرار گرفته است و بنیادکار هم با یک امتیاز در قعر جدول قرار دارد و حذف شده است. 
پرسپولیس در بازی رفت توانست بنیادکار را با تک گل محمد نوری از روی نقطه پنالتی شکست دهد و حالا قرمز‌ها با توجه به شرایط جدول برای اینکه نگاهشان به بازی دیگر گروه یعنی لخویا و النصر نباشد، برای تکرار پیروزی دور رفت راهی میدان می‌شوند. این در حالی است که شاگردان برانکو دو هفته پیش در بازی لخویا با یک تساوی هم می‌توانستند صعود زودهنگامی را تجربه کنند، اما شکست سنگین برابر شاگردان لادروپ سبب شد تا کار برانکو و پرسپولیس بر‌ای صعود به یک‌هشتم نهایی به هفته آخر بکشد. 
برانکو درباره بازی امروز می‌گوید: «اگر مسابقه امروز نتوانیم به نتیجه دلخواه دست یابیم همه موفقیت‌هایی که تاکنون در لیگ قهرمانان آسیا کسب کردیم ارزش و اهمیت خود را از دست می‌دهد.» او درباره نگرانی از اشتباهات فردی که در بازی‌های گذشته پاشنه‌آشیل قرمز‌ها بوده و پایه ریز شکست‌های این تیم بوده است هم اطمینان می‌دهد که این اشتباهات تکرار نمی‌شود: «در تمریناتی که هر روز انجام می‌دهیم تلاش می‌کنیم ضریب اشتباهات فردی را به حداقل برسانیم. طبیعتاً انجام چنین کاری نیاز به تمرکز و حواس زیاد و نظم درون زمین است. تلاش ما این است این صحنه‌‌ها را در بازی به کم‌ترین میزان خود برسانیم.» البته او از هواداران پرسپولیس هم می‌خواهد که تیم‌شان را در روز‌های سخت تنها نگذارند: «قطعاً تماشاگران این روز‌ها برای کمک به حمایت از تیم به ورزشگاه خواهند آمد تا بار دیگر نشان دهند در سخت‌‌ترین روز‌ها نیز کنار تیم محبوبشان هستند.» در سوی دیگر بنیادکار که در قعر جدول قرار دارد و شانسی برای صعود ندارد و این می‌تواند کار پرسپولیس را برای پیروزی راحت‌تر کند. 

العین – نفت، ساعت 20:35

نفتی‌ها در شرایطی برای آخرین بازی در مرحله گروهی به امارات رفته‌اند که روز‌های خوبی را در لیگ برتر سپری می‌کنند. شاگردان منصوریان با 54 امتیاز تنها به خاطر تفاضل گل در رده دوم هستند و یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آیند. در آسیا هر چند نفت نتوانسته مانند لیگ مقتدرانه ظاهر شود اما شاگردان منصوریان شانس صعود به مرحله بعد را دارند و آنها  می‌خواهند با موفقیت در آسیا فصل فوق‌العاده شان را تکمیل کنند. نفت در گروه C با هشت امتیاز در رده دوم گروه است. در این گروه العین با 9 امتیاز اول است و بعد از نفت که با هشت امتیاز تیم دوم است، پاختاکور با شش امتیاز تیم سوم جدول است و الشباب با دو امتیاز در رده آخر این گروه قرار دارد و حذف شده است. 
نفت در این شرایط برابر العین قرار می‌گیرد و برای اینکه صعود کند باید حریف اماراتی اش را شکست دهد، موضوعی که منصوریان به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «روش ما در بازی امروز، فوتبالی تهاجمی توأم با منطق خواهد بود. ما توان خود را برای جنگیدن در هر سه جبهه یعنی لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و لیگ برتر تقسیم کرده‌ایم. البته اگر می‌توانستیم در بازی قبلی پیروز شویم، امروز فشار کمتری به ما وارد می‌شد، اما به هر حال این هم جزو تقدیر ماست.» در سوی دیگر العین برخلاف نفت با یک تساوی هم می‌تواند به یک هشتم نهایی صعود کند. مهم‌ترین بازیکن العین، عبدالرحمان ستاره تیم امارات در جام‌ملت‌ها است و به طور حتم نفتی‌ها برنامه وی‍ژه‌ای برای مهار این بازیکن خواهند داشت.
ارسال نظرات