خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی:

افزایش نرخ رشد طلاق استان ناشی از نفوذ رسانه های غربی در دین و ایمان است

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: نرخ رشد طلاق در استان ما نسبت به سال گذشته سرآمد کشور است و این ناشی از نفوذ رسانه‌ای دنیای غرب در دین و ایمان است.
کد خبر: ۸۵۱۶۶۳۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار یعقوب‌علی نظری شب گذشته در همایش پدران‌ آسمانی اظهار کرد: هر آنچه داریم از برکت خون شهدا است و امیدوارم همه بتوانیم پاسدار خوبی از نتایج و ماحصل خون شهیدان باشیم.

وی ادامه داد: واژه حاکم و حاکمیت را در ادبیات‌اسلامی، اعتقادات‌دینی و در طول تاریخ شنیده‌ایم و شهدای عزیز در ارتباط با حاکمیت جان خودشان را تقدیم کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان‌اینکه حاکم، تعیین حاکم و حاکم سازی مربوط به خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: خداوند به تعبیر ما مسئولیت این کار را در ارتباط با جامعه‌بشری از آن خود می‌داند و در طول تاریخ به عنوان حاکمان هدایت‌گر جامعه بشری، این موضوع به جامعه بشریت هدایت شد و حفظ و بقاء حاکم از آن خداوند است.

پیوند مردم با حاکم الهی مسیر هدایت را هموار می سازد

نظری خاطر نشان کرد: حاکمیت مال مردم است و مردم باید دو کار انجام دهند، اول یک حاکم بیابند و به حاکم الهی متصل شوند و اگر این اتفاق افتاد، مسیر هدایت بشری روشن و مشخص برای بشریت مهیا خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر خداوند کار خود را انجام داد، اما مردم در وظیفه خود، از جمله ایجاد حاکمیت، پیدا کردن حاکم و اتصال به حاکم کوتاهی کردند، قطعاً مسیر هدایت محقق نخواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، با بیان‌اینکه موضوع حاکمیت فوق‌العاده مهم است و هر آنچه در طول تاریخ انقلاب‌اسلامی شاهدش بودیم، در خصوص موضوع حاکمیت است؛ گفت: متاسفانه انسان‌ها در ایجاد حاکمیت، در دوره‌های مختلف تاریخ موفق نبودند.

نظری با اشاره به سخن امام خمینی(رحمت الله علیه) که فرمودند "حفظ این نظام از اوجب واجبات است" گفت: شهدای عزیز ما برای ایجاد حاکمیت‌اسلامی که امام و حاکم خود را شناختند، پیوند عمیق خوردند تا جایی که جان خود را برای ایجاد و حفظ این حاکمیت تقدیم کردند چراکه حفظ حاکمیت، نظام اسلامی فوق‌العاده مهم است.

انقلاب با تکیه بر قدرت معنوی بدست آمده و حفظ می شود

وی با بیا‌ن‌اینکه برای حفظ نظام اسلامی ما نیاز به قدرت معنوی داریم نه قدرت مادی گفت: شهدای ما چه از بعد حیات و چه قبل از حیات خود، قدرت معنوی را برای این نظام ساختند، این قدرت معنوی منشاء انقلاب اسلامی بود و این قدرت معنوی، قدرت مادی را تحت تصرف خود قرار داد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی؛ ادامه داد: زمانی که امام راحل(رحمت الله علیه) انقلاب را شروع کردند قدرت مادی نداشتند، تنها متکی به قدرت معنوی بودند و این قدرت امام، توسعه آن در بین مردم و اتصال بین مردم و حاکم موجب شد تا قدرت مادی که همانا حاکمیت در این کشور بود در اختیار مردم و نظام اسلامی قرار گیرد.

نظری به حادثه تاریخی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما در ابتدای جنگ قدرت مادی نداشتیم بلکه قدرت معنوی موجود در رزمنده‌ها موجب شد تا قدرت مادی تحت تصرف آن‌ها قرار گیرد و کم کم موجودیت مادی هم پیدا کند.

امروز قدرت مادی و معنوی در اختیار جوامع اسلامی است

وی نقطه اوج جبهه مقاومت را در یمن دانست و گفت: بیداری اسلامی و حرکت توفنده جوامع اسلامی از قدرت مادی شروع نشد بلکه الهام از انقلاب اسلامی و شهدای این انقلاب، اینها را به حرکت درآورد، قدرت مادی نیز هم اکنون در دست جوامع اسلامی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: روی قدرت معنوی که ناشی از اسلام ناب است، در تمامی برهه‌ها چه گذشته، حال و آینده باید حساب کنیم.

ابزاری که در آن اعتقاد و دین تجلی پیدا نکند، ابزار شیطانی است

نظری با بیان‌اینکه هرکس در هر موقعیت و لباسی اگر به نحوی حرف زد که تجلی اسلام را در نظام اسلامی تضعیف کرد، با مسیر شهدا فاصله دارد، گفت: اگر ابزاری داریم باید محتوای آن قدرت اسلام باشد و ابزاری که در آن اعتقاد و دین تجلی پیدا نکند، ابزار شیطانی می‌شود و برای جامعه معضلی است.

وی یادآور شد: اگر قانون و ضابطه‌ای داریم به یقین در نظام اسلامی، اسلامی است، بنابراین همه شئونات این نظام اسلامی که به پای آن شهدا خوابیده‌اند، محتوای اسلامی دارد، پس تک تک افراد در جامعه اسلامی موظف به اجرای مسائل از جمله امر به معروف و نهی از منکر هستند.

آمریکا با قدرت مادی درصدد نابودی قدرت معنوی نظام اسلامی است

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: همه باید نسبت به محتوای اعتقادی و دینی در همه موضوعات دقت داشته باشند آمریکا با قدرت پولی و رسانه‌ای با ماهیت پوشالی بدون عقبه، تهاجم فرهنگی گسترده‌ای را در ایمان مردم این مرز و بوم آغاز کرده است.

نظری اضافه کرد: ما باید مراقبت کنیم در میدان دشمن، جبهه کفر و آمریکا بازی نکنیم یعنی حرفی نزنیم و عملی نکنیم که کمک به جبهه دشمن باشد چراکه این نظام، نظام اسلامی و حاکمیتی بر گرفته از حاکم اسلامی است.

افزایش نرخ رشد طلاق استان ناشی از نفوذ رسانه های غربی در دین و ایمان است

وی با بیان‌اینکه نرخ رشد طلاق در استان ما نسبت به سال گذشته سرآمد کشور است، تصریح کرد: ابزار شیطانی چون ماهواره بدون اینکه ما متوجه شویم بنیان خانواده‌ها را هدف گیری کرده است و آن‌ها را مضمحل میکند و بی‌اعتمادی، عدم آستانه تحمل‌پذیری را افزایش داده است و این ناشی از نفوذ رسانه‌ای دنیای غرب در دین و ایمان است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، دیدن فیلم‌هایی که با ماهیت اعتقادی و فرهنگی ما سازگاری ندارد را دلیل بسیاری از مشکلات در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: اینها همه از نتایج حملات گسترده رسانه‌های غربی است، البته آمریکا نمی‌تواند خدا را مورد تهاجم قرار دهد و با حاکم هم درگیر شود چراکه خدا حاکم را برای هدایت مردم حفظ می‌کند.

نباید به بهانه دلسوزی زمینه لهو و لعب را برای جوانان فراهم شود

نظری ادامه داد: مسئولین باید نسبت به هدف‌گذاری دشمن در خصوص مسائل فرهنگی و غیره جامعه هوشیار باشند و و مال بیت المال هم خرج شود.

وی اضافه کرد: باید خیلی دقت و مراقبت کنیم چراکه اینجا حاکمیت اسلام و حاکمیت خون شهدا است مخصوصاً خانواده‌های شهدا که صاحبان اصلی این انقلاب هستند چون سختی کشیدند، حساس‌تر هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار