خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید شیعیان در قم با اشاره به اینکه باید امروز قدر نظام اسلامی را بدانیم، گفت: تاثیر حکومت اسلامی در سرنوشت مردم باید به وسیله مبلغان برای مردم گفته شود و ابزار آن هم قرآن، نهج البلاغه و کتب دینی است.
کد خبر: ۸۵۱۶۶۵۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیان شاغل در نمایندگی ولی فقیه در مراکز سپاه در استان قم اظهار داشت: یکی از مباحث مورد تایید در دین این است که در زندگی انسان ابعاد مختلفی وجود دارد و انسان باید به همه این ابعاد توجه کند تا به انسان کامل تبدیل شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه تنها با یک بعد نمی‌توان در مورد افراد قضاوت کرد، افزود: در صورتی که فرد در همه ابعاد کامل بود در مورد او به خوبی قضاوت می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه کامل بودن در جامعه هم مهم است، عنوان کرد: اگر جامعه در بخش خاصی دارای مشکل باشد به تباهی کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که باید افراد در آن قوی باشند ادبیات است، تصریح کرد: همیشه به این موضوع تاکید دارم که باید به لحاظ قلم و بیان مسلط باشید و این لازمه کار تبلیغی است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اسلام همه ابعاد را برای شایستگی افراد ملاک قرار داده است، گفت: پیامبر اکرم (ص) تنها به نمازخواندن افراد نگاه نمی‌کردند و به این موضوع تاکید داشتند که به کثرت نماز، ساخت مساجد و عبادات نباید نگاه کرد بلکه راستگویی و دوری از کذب حتی در صورتی که به ضرر فرد باشد نشان دهنده مومن است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه حفظ امانت از نشانه‌های دیگر انسان‌های شایسته است خاطر نشان کرد: این در مورد همه مشاغل صدق می‌کند که باید به عنوان یک امانت به آن نگاه کرد و در زمانی که در شغل خود فعالیت دارد وظایفش را به درستی انجام دهد فردی امین است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه عقل و علم متفاوت هستند، تصریح کرد: عقل ملاک تشخیص حق از باطل است ولی علم به معنای دانش است و چه بسا انسان‌هایی که عالم باشند اما عاقل نباشند.

وی با اشاره به اینکه جامعه باید در ابعاد فرهنگ، دین، اقتصاد و سیاست کامل و بدون نقص باشد خاطر نشان کرد: باید در همه این موارد کامل بود تا جامعه سالمی داشت.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه اظهار داشت: با توجه به اینکه به فصل تابستان نزدیک می‌شویم وضعیت حجاب نامناسب‌تر می‌شود که باید در این مورد اقداماتی انجام شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید به این سوال پاسخ داد که چرا در جامعه اسلامی این موضوع هنوز حل نشده است، گفت: اولین مورد این است که همه باید به وظیفه امر به معروف خود در جامعه عمل کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در خطبه 129 نهج البلاغه آمده است باید بدانید همه شما در دنیا مهمان هستید، افزود: در دوران امامت امام علی (ع) مردم به دین به شکل ابزار نگاه می‌کردند و این موضوع بود که امام معصوم (ع) را وادار به درد دل با چاه می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه باید امروز قدر نظام اسلامی را بدانیم، گفت: تاثیر حکومت اسلامی در سرنوشت مردم باید به وسیله مبلغان برای مردم گفته شود و ابزار آن هم قرآن، نهج البلاغه و کتب دینی است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه جامعه باید بخواهد تا وضعیت حجاب درست شود گفت: تنها با کار یک نفر نمی‌شود اقدام مناسبی داشت و باید همه مردم و علما در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.



ارسال نظرات