امام جمعه نقنه:‌

هیهات مناالذله، ماهیت قیام کربلاست

حجت الاسلام امینی، امام جمعه نقنه در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه بروجن، هیهات مناالذله را ماهیت قیام امام حسین و واقعه عاشورا و کربلا دانست.
کد خبر: ۸۵۱۶۷۶۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷


به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش بزرگداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، با حضور مربیان و هادیان سیاسی شهرستان بروجن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام علی دهقانی، در این مراسم، ضمن تبریک ایام ماه رجب وتسلیت وفات حضرت زینب سلام الله علیها، یاد و خاطره همه شهدا انقلاب اسلامی و خصوصا شهید بزرگوار علامه شهید مطهری را گرامیداشت و گزارشی از فعالیت های نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن را ارائه کرد.

در ادامه برنامه حجت الاسلام امینی، پیرامون ایام شهادت حضرت زینب سلام الله علیها و قیام امام حسین علیه السلام و واقعه کربلا به ایراد سخن پرداخت.

امام جمعه نقنه، اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را هدف سفر امام حسین علیه السلام با اهلبیت و یارانش از مدینه به کربلا و قیام عاشورا دانست.

وی، تصریح کرد: پیام این قیام خونین شعار" هیهات مناالذله" بود که این شعار ماهیت واقعه کربلا را روشن می سازد.

امینی، پیام رسانی حضرت زینب سلام الله علیها بعد از عاشورا را مهم خواند و گفت: حضرت زینب سلام الله علیها با ظرافت و شجاعت خاص، پیام خون حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش را به جهانیان انتقال داد.

وی، با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج ، چهار ویژگی این پیام رسانی را تشریح کرد و گفت: بر انچه که وظیفه شماست صبور باشید، رابطه خودتان را با امام زمان (عج) نزدیک کنید، بر مشکلات صبور باشید و تقوای الهی پیشه نمایید.

در پایان این مراسم به تعدادی از مربیان عقیدتی جوایزی اهداء شد.


ارسال نظرات