مدیر حوزه علمیه استان یزد تشریح کرد:

12دستاورد سفرآیت‌الله نوری همدانی به یزد/از نمایش وحدت و توان نظام دریک سفر ساده تا افزایش بصیرت مردم

مدیر حوزه علمیه استان یزد با انتقاد از برخی از سفرهایی که تنها حاشیه و هزینه هایی را بر کشور تحمیل می کند گفت: سفر آیت الله نوری همدانی به دور از هرگونه تشریفات و بسیار ساده صورت گرفت و اگر رفتارهای مسئولین همانند سفر این عالم بصیر صادقانه و ساده باشد مردم با دلگرمی و شوق بیشتری از مسئولان قدردانی می کنند و مثل همیشه کم نخواهند گذاشت.
کد خبر: ۸۵۱۶۷۸۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با حوزه، با اشاره به برکات و دستاوردهای سفر حضرت آیت الله نوری همدانی، گفت: با درخواست آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد، میرمحمدی استاندار یزد، آیت الله مدرسی، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، مدیریت حوزه استان و مردم دارالعباده و با هماهنگی های انجام شده، شب چهارشنبه، نهم اردیبهشت ماه این مرجع بزرگوار وارد دیار یزد شدند.
 

 *ارتباط مستقیم مردم با مرجعیت

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: یکی از سنت های خوب و پسندیده در حوزه های علمیه، اهتمام مراجع و بزرگان به حضور در مناطق محروم است.

وی "ارتباط مستقیم مردم با مرجعیت" را از دستاوردهای این سفر دانست و افزود: وقتی یک مرجع تقلید از نزدیک با مردم ارتباط برقرار می‌کنند، طبیعی است که تاثیرات بسیار مثبتی را در در پی دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس اضافه کرد: به دلیل عشق و علاقه مردم و روحانیون به مرجعیت، بسیاری از طلاب و مردم از شهرهای مختلف استان خود را به یزد رساندند تا با معظم له دیدار کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه علاقه و ارادت مردم به مرجعیت در این سفر تبلور یافت، افزود: در دیدار های حضرت آیت الله نوری همدانی، افرادی به سختی از بین جمعیت عبور کرده و خود را به معظم له می‌رساندند تا ازنزدیک ایشان را زیارت کنند، همه اینها نشان می‌دهد که این عشق و علاقه در بین این شیعیان نباید بی‌پاسخ گذاشته شود، لذا معتقدم این گونه سفرها پاسخی به علاقه خالصانه مردم به مرجعیت است.

 

 

*نمایش قدرت مردمی و توان مرجعیت و نظام اسلامی

وی "نمایش قدرت مردمی مرجعیت و نظام اسلامی" را از دیگر دستاوردهای این سفر اعلام کرد و ابراز داشت: قدرت نظام به تجهیزات و منابع اقتصادی نیست، بلکه قدرت نظام به حضور، وابستگی و عشق مردم به نظام است و دلیل این که نظام اسلامی روز به روز قوی تر و تنومندتر می شود، به خاطر مردمی بودن  نظام است، لذا استقبال باشکوه مردم از مرجعیت، نظام را در مقابل هر گونه نگاه بدخواهانه بیمه می کند.

 

 

* تحکیم وحدت و انسجام مردم

حجت الاسلام والمسلمین شمس، "تقویت و تحکیم وحدت و انسجام مردم" را از دیگر برکات سفر حضرت آیت الله نوری همدانی برشمرد و با اشاره به این که در طول تاریخ، مردم به مرجعیت و روحانیت اعتماد داشته و برنامه دین و دیانت خود را از آنان دریافت کرده اند، تصریح کرد: سفر این مرجع تقلید به یزد نیز در راستای همان سنت علمای سلف بود و به طور قطع حضور ایشان در دیار یزد، ثمرات خوبی را به همراه داشت.

 

 

  *تقویت حوزه های استان

وی، "تقویت حوزه های علمیه استان" را از دیگر برکات این سفر ذکر کرد و گفت: یقینا دیدار طلاب و روحانیون با ایشان، آثار و برکات فراوانی در پی داشت و آنها از نزدیک با الگوهای موفق حوزه و دیدگاه های معظم له بیشترآشنا شدند.

 

 

 * 4 دستاورد دیگر

حجت الاسلام والمسلمین شمس همچنین "تقویت باورهای دینی"، "احیاء فرهنگ اصیل اسلامی"، "الگوسازی و احیاء فرضیه امر به معروف و نهی از منکر" و "آشنایی مردم و طلاب با سبک زندگی مراجع و علما" را از دیگر دستاوردهای این سفر معنوی دانست.

وی با بیان این‌که بخش مهمی از «تربیت سبک زندگی اسلامی، تربیت ظاهری است»، تصریح کرد: در قرآن و منابع دینی نسبت به سبک زندگی اسلامی تأکید شده و مردم نمونه بارز این سبک زندگی را در دیدارهای مختلف با مراجع و علما به عینه مشاهده می کنند.

 

 

*سفری ساده و بدون تشریفات

مدیر حوزه علمیه استان یزد "ساده زیستی و پرهیز از تشریفات" را از دیگر دستاوردهای سفر حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان کرد و گفت: سفر این عالم بصیر به دور از هرگونه تشریفات و بسیار ساده بود.

 وی از مسئولین خواست این گونه سفرها را الگو قرار دهند؛ زیرا در چنین وضع اقتصادی و با توجه به تحریم ها، سفرهای پرهزینه با اصل ساده زیستی مسئولین مغایرت دارد و اگر سفرهای مسئولان همانند سفر حضرت آیت الله نوری همدانی، بدون تشریفات و ساده باشد، مردم با دلگرمی و شوق بیشتری از آنان استقبال می کنند.

 

 

* تحقق شعار سال در استان یزد

شمس با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» از سوی مقام معظم رهبری، "تحقق شعار سال در استان یزد" را دستاورد دیگری از سفر حضرت آیت الله نوری همدانی خواند و ادامه داد: این سفر یقینا به تحقق همدلی و هم زبانی در بین مردم و مسئولان منجر شد.

 

 

*بصیرت افزایی

وی در ادامه "بصیرت افزایی" را یکی دیگر از برکات این سفر برشمرد و تصریح کرد: با توجه به مواضع روشن این مرجع تقلید در حمایت از ولایت فقیه، به طور قطع توصیه های ایشان در خصوص مسایل سیاسی، علاوه بر بصیرت افزایی، در زمینه ها مختلف راهگشاست.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با تاکید بر این نکته که حضور حضرت آیت الله همدانی، زمینه ساز ایجاد یک حرکت فرهنگی در استان است، ابراز داشت: مواضع روشن این عالم مجاهد در دفاع از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و محکومیت فتنه ۸۸ زمینه ساز یک حرکت فرهنگی در استان خواهد بود.

 *تقویت فضای معنوی

وی، "تقویت فضای معنوی استان یزد" را از دیگر برکات سفر این مرجع تقلید برشمرد و خاطرنشان کرد: امروزه نياز جامعه و جوانان به اخلاق اسلامي مشهود است و حضور مراجع در استان ها راهکاري براي تقويت ايمان و روحيه معنوي افراد و ترويج معارف اسلامي است.

 

 

 *آشنایی با مشکلات مردم و حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین شمس یادآور شد: دیدار مراجع با مردم و طلاب، موجب آشنایی بزرگان با مشکلات مردم و حوزه های علمیه می‌شود و انشاءالله به رفع مشکلات می انجامد.

 

 

*سفری با برکت و ماندگار

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به این که سفر تاریخی این مرجع تقلید همیشه در یاد و خاطره مردم ولایت مدار استان که سال‌ها منتظر چنین روزی بودند، خواهند ماند، یادآور شد: قطعا حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در این استان نوید دهنده آینده ای روشن و متعالی برای مردم و حوزه های علمیه خواهد بود.


ارسال نظرات