خبرهای داغ:
امام جمعه سرپل ذهاب:

معلمان در مبارزه با جهل و نادانی نقش مهمی دارند

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: معلمان در مبارزه با جهل و نادانی نقش مهمی دارند و معلم نمونه کسی است که هستی خود را برای رفع جهل و جهالت در جهت فراگیر کردن علم در جامعه صرف می کند.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۴۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری در آیین تجلیل از معلمان نمونه سرپل ذهاب که در کانون شهید باهنر سرپل ذهاب برگزار شد با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی معلمان نمونه ای هستند که الگوی مناسبی برای همه به شمار می روند افزود: امام حسین (ع) با اهدای جان، خانواده و تمام هستی اش بهترین الگویی است که به تمام جامعه بشری درس انسانیت و عبودیت داد.

وی در ادامه با اشاره به تالیفات شهید مطهری در تمام زمینه ها گفت: این علامه شهید با تالیف کتب علمی فراوان که هر کدام دریچه ای رو به دانش و بینش اسلامی است انسان را به سوی سعادت دنیا و آخرت سوق می دهد.

حجت الاسلام صفدری اظهار کرد: انسانی که خود در مسیر انسان سازی بوده طالب دنیا نخواهد بود چرا که تمام فکر و هم و غم او سعادت و پیشرفت مردم جامعه است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز گفت: معلم نیاز به کرامت دارد چرا که تنها معیشت دغدغه معلمان نیست.

فتح الله حسینی با اشاره به افزایش 23 درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش در سالجاری اضافه کرد: رشد بودجه این وزارتخانه در سال جاری بیش از سایر وزارتخانه ها بوده و این خود یک حرکت انقلابی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم در جهت احقاق حق ایثارگری فرهنگیان منطقه انجام شده و این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و تمام فرهنگیانی که در شهرستان های استان کرمانشاه مشغول به فعالیت بوده اند از حق ایثارگری با توجه به اسناد موجود بهره مند خواهند شد.

وی همچنین از موافقت رییس جمهوری با بازنشسته شدن فرهنگیان با بیش از 25 سال سابقه گفت: درهمن راستا با بازنشستگی پنج هزار نفر از فرهنگیان واجد شرایط با بیش از 25 سال سابقه موافقت شده است.

مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب نیز در ادامه با اشاره به جایگاه معلم در امر تعلیم و تربیت و نقش والای آنان در نظام ارزشی اسلام که پایگاه رفیع و جایگاه منیع را به خود اختصاص داده اند اظهار داشت: تاثیر معلم بر فضای فکری دانش آموزان به مراتب بیشتر از پدر و مادر است و امروز تمامی موفقیت های صورت گرفته در کشور نتیجه تلاش، همت و اعتقاد معلمان به وظیفه ای است که جامعه به آنها واگذار کرده است.

محمدحسین قیطاسی با عنوان اینکه براستی شهید مطهری نمونه بارز و شاخص یک معلم نمونه بود افزود: انسان در تمام شرایط و عرصه های مختلف به وجود راهنما اعم از پیامبران، ائمه اطهار (ع)، رهبران و معلمان نیاز دارد و معلم در پیشرفت کمالات بشری نقش اساسی دارد.

در پایان این آیین از 20 معلم نمونه و همچنین 25 معلم بازنشسته با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار