خبرهای داغ:
نماينده ولي فقيه در استان سمنان:

تجليل از مقام شهدا انجام تكليف و تعهد به خانواده شهيدان است

نماينده ولي فقيه در استان سمنان گفت: تجليل از مقام شهدا انجام تكليف و تعهد به خانواده شهيدان است.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۸۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدتقي شاهچراغي در اجلاسیه نهایی کنگره بزرگداشت 3 هزار شهید استان سمنان که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال شهيد را بسيار گرامي مي دارد و حساب آنرا از ديگران جدا كرده است، اظهار داشت: خداوند با همه حتي براي پيغمبران خاص خود و حتي فرشته خود جبرئيل امين از پشت پرده صحبت مي كند و اين در حالي است كه با شهيد بي پرده و بسيار خودماني صحبت مي كند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آيات بسياري خود را جانشين شهيد معرفي كرده و نمي توان گفت جاي شهدا خالي است، افزود: ما امروز مديون خانواده شهدا هستيم و نمي دانيم چطور اين بدهكاري به آنان را ادا كنيم تنها مي توانيم بگوييم آنها را فراموش نمي كنيم.

نماينده ولي فقيه در استان سمنان گفت: خداوند جانشين شهيد در خانواده شهيدان است و اين عزت و افتخار تنها نصيب خانواده شهدا شده است و در حديث قدسي نيز آمده است «هر كسي كه خانواده شهدا را خوشحال كند، خدا را خوشحال كرده است».

حجت الاسلام شاهچراغي با بيان اينكه همه حاضران در اين اجلاسيه امروز مايه خوشحالي خانواده شهدا شده اند، گفت:‌ شهداي ما مثل شهداي كربلا هستند و ما همگي مديون و بدهكار خانواده شهيدان هستيم و بايد دين خود را به خانواده شهيدان ادا كنيم.

سيد محمد تقي شاهچراغي، فرمانده سپاه استان سمنان نيز در اين مراسم ضمن تقدیر از برگزار کنندگان کنگره سه هزار شهید استان سمنان گفت: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و در این مسیر گام برداریم.

وي با بیان اینکه کار اجرایی این کنگره بزرگ تقریبا از 10 سال گذشته بصورت سازمان یافته آغاز و در این مدت بالغ بر 24 کمیته کار سازماندهی و آماده سازی این کنگره بزرگ را عهده دار بوده است، افزود: دبیر کنگره سه هزار شهید استان سمنان طی این مدت و در اولین قدم آثار 3000 شهید استان گرداوری شد که گردآوری 170 هزار برگ سند، 145 هزار قطعه عکس شهدا و رزمندگان،1000 حلقه فیلم اعزام،فرهنگ نامه ها،کتاب و...تنها بخشی از این اقدامات بوده است.

شاهچراغی، همچنین شاخصه منحصر به فرد دیگر کنگره را چاپ تمبر یادبود برای تمام شهدای استان سمنان بیان کرد و ادامه داد: در سایر استان ها چاپ تمبر یادبود فقط برای شهدای شاخص انجام می شد ولی در استان سمنان این اقدام برای تمام شهدا اقدام شده که کار بسیار خوب و بزرگی است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و دبیر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان گفت: بالغ بر 150 عنوان کتاب از خاطرات 3000 شهید استان توسط کنگره سه هزار شهید استان و سایر نهادها و دستگاههای اجرایی استان به چاپ رسیده است.

سردار شاهچراغی از پیش بینی نشر 45 جلد فرهنگ نامه شهدای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر کار 13 فرهنگ نامه به پایان رسیده و مابقی نیز تا پایان امسال آماده می شوند.

فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان از تولید 14فیلم مستند از شهدای شاخص استان سمنان خبر داد و خاطر نشان کرد: 7 فیلم مستند عملیتهای دفاع مقدس، تهیه یک فیلم بلند تلویزیونی، تهیه 50 قسمت فتورمان ،60قسمت مسابقات زنده تلویزیونی،و سرود ویژه کنگره که در روز اجلاسیه پخش می شود از دیگر فعالیتهای انجام شده برای برگزاری این کنگره بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها