حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در نشست هیئت عاشقان ولایت ومراسم تجلیل از مربیان وهادیان سیاسی ناحیه ثارالله یزد با اشاره به هفته معلم گفت:خداوند برا ی تمام موجواتی که آفریده است از جمله جمادات، نباتات، انسان‌ها و غیره هدایت نیز در نظر گرفته است.
کد خبر: ۸۵۱۶۹۰۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسج از یزد ،حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی  در نشست هیئت عاشقان ولایت  ومراسم تجلیل از مربیان وهادیان سیاسی ناحیه ثارالله یزد با اشاره به هفته معلم ، هدایت و هدایت‌گری را به عنوان موضوع بحث خود مطرح کرد.

وی حرکت طرح شجره طیبه صالحین را برای هدایت و هدایت‌گری دانست و ادامه داد: خداوند برا ی تمام موجواتی که آفریده است از جمله جمادات، نباتات، انسان‌ها و غیره هدایت نیز در نظر گرفته است.

امام جمعه بخش مرکزی با با اشاره به پیچیدگی وجودی انسان افزود: خداوند برای انسان هدایت غریزی؛ تکوینی و تشریعی قرار داده است که نیاز به ابزار و وسایلی دارند.

وی با بیان اینکه خداوند هدایت تشریعی را در عقل و وحی مقرر کرده است، ادامه داد: از آنجا که انسان موجود پیچیده‌ و فراتر از دیگر موجودات است، هدایت او نیز ویژگی خاصی دارد و پیچیده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه ظریف‌ترین و عزیزترین کار برای قرب خداوند را هدایتگری عنوان کرد و فلسفه نظام اسلامی را نیز هدایتگری دانست.

وی به راه انداختن جنگ و خونریزی در دنیا را اقدامی جهت ممانعت از هدایتگری انسان‌ها دانست و ادامه داد: اگر کسانی در مقابل هدایتگری قد علم کنند باید در مقابل آن ها به پا خواست و آنها را کنار زد.

حجت الاسلام مدرسی فلسفه نظام اسلامی و قیام مردم در ادامه حرکت امام(ره) را هدایتگری عنوان کرد و افزود: مکتب ما مکتب الهی است، امروز کسانی که داعیه اسلام را دارند جز ضربه به اسلام  کاری نکردند و با داعش و تکفیری و ایجاد ترس و وحشت خلیفه خود خوانده روی کار می‌آورند.

وی با اشاره به حضور چند روزه آیت الله نوری همدانی در استان گفت: در تمام چند روزی که ایشان در مجالس و مراسم‌های مختلف حضور داشتند تماما از انقلاب سلامی، اسلام، شهدا و رهبری دفاع کردند و به نفی سلطه‌گری و فتنه‌گری پرداختند.


ارسال نظرات