خبرهای داغ:
معاون عملیات سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: گردان های کوثر بایستی آمادگی پیدا بکنند که در برابر کلیه تهدیدات، اعم از تهدیدات دفاعی، امنیتی و تهدیدات نرم پاسخگو باشند.
کد خبر: ۸۵۱۶۹۳۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰

علیرضا ظهرابی در حاشیه برگزاری رزمایش گردان های کوثر بسیج قم که صبح امروز در چهار منطقه استان قم برگزار شد، طی سخنانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قم اظهار کرد: گردان های کوثر بایستی آمادگی پیدا بکنند که در برابر کلیه تهدیدات، اعم از تهدیدات دفاعی، امنیتی و تهدیدات نرم پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تهدیدات نیمه سخت، امروز شاهد بودیم گردان کوثر عملیات مقابله با ناآرامی ها را انجام دادند، ابراز کرد: این عملیات به منظور مقابله با جمعیت زن اغفال شده است که اصول و قواعدی که حاکم بر نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد را زیرپا گذاشتند و همانند فتنه سال 1388 صف آرائی می کنند .

معاون عملیات سپاه استان قم افزود: این رزمایش به عنوان رزمایش مقابله با نا آرامی های غیرقانونی شکل گرفت که عملیات های سد و موانع، هجوم، تامین مراقبت، دستگیری و تعقیب و مراقبت توسط بسیجیان انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای رزمایش امداد و نجات و مردم یاری از دیگر ماموریت هایی است که بسیجیان گردان های کوثر در این رزمایش اجرا کردند و به منظور ایفای نقش در برابر بلایای طبیعی و انسان ساز بود، ادامه داد: اگر بلای طبیعی مثل زلزله اتفاق بیفتد و یا استان مورد حمله نظامی دشمن قرار بگیرد و آثار تخریب و فروریخگی ساختمان ها را به دنبال داشته باشد، گردان های امداد و نجات بسیج خواهند توانست عملیات امداد و نجات در صحنه را ناجام بدهند.

ظهرابی خاطرنشان کرد: عملیات های تریاژ، گندزایی، محاصره منطقه، حمل مصدومین به بیمارستان صحرایی و انتقال بازمندگان به منطقه ی اسکان موقت از مهمترین سرفصل هایی است که بسیجیان در ماموریت امداد ونجات انجام خواهند داد.

وی بیان نمود: عملیات امداد و نجات عملیاتی است که سپاه و بسیج به منظور کمک به آسیب دیدگان حوادث طبیعی و انسان ساز به کمک مردم می رود و شرایطی را که غیرعادی شده و تبدیل به بحران شده است را موظف است به حالت عادی برگرداند.

معاون عملیات سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، سپاه در بحران های طبیعی موظف است که به کمک دولت برود و در هر نقطه ای از کشور این عملیات را اجرایی سازد.

وی در پایان تصریح کرد: سلسه رزمایش های مقابله با نا آرامی های اجتماعی در قالب پاسخگویی به تهدیدات نیمه سخت و عملیات نجات در پاسخگویی به تهدیدات نرم است که بسیجیان برای اجرای این ماموریت ها آموزش های تخصصی را دیده اند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها