خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: مأموریت بسیج سازندگی محرومیت زدایی با اشاعه فرهنگ کار و جهاد و توسعه مکتب اقتصاد مقاومتی در نبرد اقتصادی امروز با دشمنان ایران است.
کد خبر: ۸۵۱۷۰۳۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
سرهنگ منصور فتاحی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برنامه ریزی شده بود، اظهار داشت: در همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضرت امام (ره) دستور تشکیل جهاد سازندگی را دادند که منشاء از بین رفتن بسیاری از محرومیت ها شد.

 

وی ادامه داد: در دورده ای که به دلایلی جهاد سازندگی فعالیتش متوقف و با وزارت کشاورزی ادغام شد، ۱۶ اردیبهشت ۷۹ به تدبیر رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی تشکیل شد که مأموریت اصلی آن محرومیت زدایی است.

 

فتاحی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، عمران و آبادانی و محرومیت زدایی از همه ابعاد با فرهنگ جهاد و کار و به دور از فضای وهم و خیال با انجام اقدامات عملیاتی و البته بهره گیری از اوقات فراغت جوانان مشتاق از مأموریت های بسیج سازندگی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: امروز غرب و دشمنی های آنها یکی از مخاطراتی است که مارا تهدید می کند اما نیروی ملت ایران بش از توطعه های آنها است. آنها با ابزار نبرد اقتصادی در راستای ایجاد فقر و محرومیت تلاش می کنند.

 

وی تصریح کرد: بسیج دراقصا نقاط کشور قصد دارد با ورود به عرصه نبرد اقتصادی با ابزار اقتصاد مقاومتی نشان دهد که تحریم ها کارساز نیست و هرچه حلقه محاصره تنگ شود ما بیشتر قد می کشیم.

 

سرهنگ فتاحی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ بیش از ۲ هزار آموزش در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی ارائه شده و بیش از یکهزار و ۳۰۰ پایگاه راه اندازی شده است.

 

فتاحی گفت: در وطل هشت سال گذشته از آغاز تأسیس بسیج سازندگی تا کنون ۶ هزار و ۱۰۰ پروژه عمرانی تعریف شده که حدود ۱۹۸ پروژه از آنها به بهره برداری رسیده است.

این مسئول ادامه داد: ۵ هزار پروژه از پروژه های در دستور کار مدرسه سازی است و از هشت سال گذشته تاکنون ۳ هزار نفر سواد آموخته اند.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: از ابتدای تأسیس تا کنون یک هزار و ۶۵۰ تیم پزشکی به مناطق محرم اعزام شده اند و ۱۲ میلیون ۵۰۰ ویزیت رایگان نیز انجام شده است.

 

وی در پایان از فرماندهی سپاه کرمانشاه و مسئولین اجرایی استان قدردانی کرد.

ارسال نظرات