خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

حکام سعودی وارد مهلکه‌ای شده‌اند که سرانجامش نابودی آنان است

امام جمعه دامغان با محکوم نمودن ادامه جنایات آل سعود در یمن گفت: حکام عربستان سعودی بدانند با نقشه‌ای صهیونیستی، آمریکایی وارد مهلکه‌ای شده‌اند که سرانجام آن نابودی آنان است.
کد خبر: ۸۵۱۷۰۷۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور زاید الوصف مردم ولایتمدار این شهرستان در دانشگاه دامغان برگزار شد، با اشاره به ادامه تجاوز ددمنشانه آل سعود به یمن اظهار داشت: حکام سعودی که گوش به‌فرمان رؤسای آمریکایی و اسیرائیلی‌شان چنین جنایات فجیعی را در یمن مرتکب می‌شوند یقین داشته باشند که ظلم آنها بی‌جواب نخواهد ماند و خون مردم مظلوم یمن دامان آنها را خواهد گرفت.

وی با یادآوری راهپیمایی مردم شهر‌های مختلف کشورمان بعد از اقامه نماز جمعه امروز در حمایت از مظلومیت و حقانیت ملت یمن و محکومیت جنایات سعودی‌ها و سکوت مجامع جهانی خاطر‌نشان کرد: آل سعود ظاهرا فراموش کرده‌اند که متحدان غربی‌شان هزاران کیلومتر دورتر از منطقه به‌سر می‌برند اما آنها در بین ملت‌ها مسلمان باید به ادامه حیات جنایت‌کارانه‌شان ادامه دهند و بی‌تردید این اعمال ضد انسانی بی‌جواب نخواهد ماند.

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به یاوه‌گویی‌ها و تهدید‌های اخیر مقامات آمریکایی در باب موضوع مذاکرات هسته‌ای و بیانات صریح رهبر معظم انقلاب در اینباره اشاره کرد و تأکید کرد: ملت سرافراز ایران به هیچ‌وجه مذاکره همراه با تعدید و توهین را نمی‌پذیرند و حفظ عظمت و اقتدار و قدرت دفاعی کشور خواست همه مردم و مسؤولان ما و امری خلل ناپذیر است.

مردم و مسئولان زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه با تقدیر از مسئولان دانشگاه دامغان به دلیل میزبانی شایسته از نمازگزاران جمعه این هفته دامغان به برخی از مهمترین اهداف و خواست‌های نهاد‌های فرهنگی کشور و مردم و خانواده‌ها پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که امروز به معضلی در جامعه ما بدل شده است بالارفتن سن ازدواج جوانان مسلمان است که با روندی تصادی در حال گذر از مرز 30 سال است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان بالارفتن سن ازدواج و فراهم نشدن شرایط این امر لازم و سنت نبوی برای جوانان را مقدمه و دلیل بسیاری از ناهنجاری‌ دیگر موجود در جامعه دانست و گفت: یکی از مهمترین دلایل سرباززدن نسل جوان از ازدواج رسم‌های دست‌و‌پاگیر و بی‌ریشه است که با سنت‌های اسلامی در تضاد می‌باشد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه عفاف و حجاب نیز از مسائل کلیدی حل معضلات فرهنگی جامعه است که با برنامه‌ریزی و اجرای صحیح نهاد‌های ذیربط و اهتمام خانواده‌ها و رعایت این واجب الهی در دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات، مجالس و جشن‌ها و دیگر برنامه‌ها و اماکن عمومی می‌توان به میزان زیادی از پدیده شوم بدحجابی در جامعه کم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار