خبرهای داغ:

امسال بیش از 25 هزار روستای کشور به اینترنت تجهیز می شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجهیز بیش از 25 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: این کار تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۷۰۹۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، محمود واعظی ظهر جمعه در جمع مدیران فناوری و ارتباطات و فعالان حوزه آی. سی تی بخش خصوصی در مهمانسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز باید شرایطی فراهم شود که همه مردم بتوانند در منزل و یا محل کار خود امورات بانکی و سایر کارهای شخصی را انجام دهند و به همین دلیل وزارت ارتباطات در حال فراهم آوردن زیرساخت های لازم جهت انجام این کاراست.

وی از ورود بخش خصوصی به پروژه های مخابراتی و حوزه آی سی تی استقبال کرد و گفت: تا آن جا که این بخش آمادگی داشته باشد، دولت و وزارت ارتباطات تصدی گری خود را کاهش داده و آن را به بخش خصوصی می سپارد و حمایت های لازم را نیز بعمل خواهد آورد.

واعظی همچنین با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری افزود: امسال 40 شهرستان کشور نیز تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه هم اکنون حدود 200 شهرستان کشور تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه هستند، ادامه داد: با حمایت بخش خصوصی از سال آینده امکانات را به این سمت سوق خواهیم داد.

** بیش از یک هزار و 300 روستای کرمانشاه مجهز به اینترنت می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به وضعیت استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های ویژه ای که برای این استان داریم تجهیز یک هزار و 332 روستای استان به اینترنت پرسرعت است در حالی که سال گذشته یک هزار روستا در برنامه کاری وزارتخانه بود.

وی یادآور شد: طی اولین سفری که شهریور سال گذشته به استان کرمانشاه داشتم زیرساخت های استان ضعیف بود اما خوشبختانه با جدیت و همراهی مدیران ارشد استان خصوصا استاندار کرمانشاه اقدامات خوبی در راستای مجازی شدن استان صورت گرفت و امروز نگاهی که وزارت ارتباطات به کرمانشاه دارد فراتر از استان های دیگر است.

واعظی ادامه داد: کرمانشاه یکی از معدود استان های کشور است که بحت توسعه فضای مجازی آن به صورت جدی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و تا پایان سال جاری تمام امکاناتی که تا کنون به این استان داده شده است دو و حتی سه برابر خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از نیروهای جوان و فارغ التحصیلان استان کرمانشاه در بخش های مختلف زیرمجموعه فعالیت های این وزارتخانه است و به دنبال راهی هستیم تا ببینیم چگونه می توان با کمک دولت برای این افراد کسب و کار ایجاد کنیم.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر جمعه به منظور انجام سفری یک روزه وارد کرمانشاه شد.

قرار است امروز و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 37 طرح و پروژه مخابراتی در زمینه های سیستم اتصال رادیو، فیبرنوری، بی تی اس تلفن همراه، دیتا و شبکه کابل با اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال در کرمانشاه به صورت همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس در استانداری کرمانشاه افتتاح شود.

کلنگ زنی مرکز داده و مجتمع آی. سی.تی استان، دیدار با فعالان حوزه آی. سی. تی و حضور در همایش حزب اعتدال و توسعه استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کرمانشاه خواهد بود.
ارسال نظرات