در مراسمي با حضورامین الرعایا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، امام جمعه و فرماندار بافق همزمان با هفته گرامی داشت مقام معلم از معلمان نمونه بافق در سالن همایش های آهنشهر این شهرستان تجلیل شد.
کد خبر: ۸۵۱۷۱۱۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از بافق ،در آیینی با حضورامین الرعایا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، امام جمعه و فرماندار بافق ، جمعی از فرهنگیان و مسئولان شهرستان ، خانواده معزز شهدای فرهنگی و پیشکسوتان عرصه علم و دانش همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم از معلمان نمونه بافق در سالن همایش های آهنشهر این شهرستان تجلیل شد.

امام جمعه بافق در این همایش با گرامیداشت و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به ابعاد مختلف زندگانی علامه شهید مرتضی مطهری پرداخت و اظهارداشت: دو شاخصه مهم علم و دانش ، شناخت زمان و مبارزات سیاسی در آن مقطع از زمان ، از مهمترین ابعاد زندگانی این شهید بزرگوار می باشد.

"حجت الاسلام سید جواد سلیمانی” در ادامه به بعد سیاسی زندگانی استاد مطهری پرداخت و عنوان داشت: شهید مطهری شخصیتی بود که در تمامی زمینه ها و عرصه ها از جایگاه والایی برخوردار بود که توانست در طول عمر با برکت خویش ارزشمندترین افراد را در دانشگاه و حوزه تربیت کند.

وی پاسخگویی به شبهات در دوران ظلم و ستم شاهنشاهی ،رویایی با مکاتب دروغین آن زمان ، ارتباط تنگاتنگ و صمیمی با حضرت امام خمینی (ره) و یرنامه ریزی استقبال از امام در زمان ورود ایشان به کشور از جمله دستاوردها و برکات زندگانی علامه شهید مطهری بود.

فرماندار بافق نیز در این مراسم با تشکر و قدردانی از زحمات معلمان و گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری از مدارس بعنوان کارخانه های انسان سازی است یاد کرد و اظهار داشت: معلمان در بین آحاد افراد جامعه از جایگاه والایی برخوردارند باعث افتخار است که از زحمات و تلاش های این عزیزان در راستای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم می کشند تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

"سید مهدی طلایی مقدم” افتخارات امروز جامعه و تمام کسانی که در طول تاریخ این کشور به مدارج بالا رسیده اند را ناشی از تلاشهای معلمان خواند و گفت : استاد شهید مطهری ، معلمان و دانش آموزان شهید از جمله این افراد بودند که در جریانهای مختلف به درجه رفیع شهادت رسیدند.

"علی اصغر رنجبر”رییس اداره آموزش و پرورش بافق در ابتدای این آیین ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت : زنده ماندن جامعه به تعلیم و تعلم است ، ما اعتقاد داریم که میزان رشد هر جامعه‌ای به اندازه سهم آن جامعه از تعلیم و تعلم است.

گفتنی است تجلیل و قدردانی از خانواده ۱۰ تن از شهدای والامقام فرهنگی شهرستان، ۱۲ نفر از معلمان نمونه استانی و شهرستان ، ۴۲ نفر بازنشسته فرهنگی ، ۵ خیر مدرسه ساز ، ۱۸ نفر از پیشکسوت فرهنگی ماندگار ، خانواده معاون پشتیبانی سابق این اداره "مرحوم محمد علی کوشکی زاده ” و اجرای سرود دسته جمعی دانش آموزان و نونهالان ، قرائت دکلمه و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات