خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی :
فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه جوانان نقش محوری و اساسی در برابر جنگ نرم دشمن دارند، گفت: امروز جنگ ما با دنیار کفر بویژه آمریکا یک جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی است.
کد خبر: ۸۵۱۷۱۲۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، یعقوبعلی نظری صبح امروز در همایش رسم هجرت در جمع فعالان و مسئولین اردوهای جهادی و بسیج سازندگی و جمعی از مسئولین استان در بیرجند ضمن تبریک ماه رجب اظهار داشت: دو موضوع اساسی جوانان و اقتصاد مقاومتی موضوع اصلی کشور است.

وی با بیان اینکه ممکن است در ابتدا نتوان ارتباطی بین موضوع اقتصاد و جوانان قایل شد، گفت: جوانان یک مجوعه بسیار با انرژی متراکم از نظر ها و قابلیت ها و احساسات و آماده برای ورود حرفه ای در جامعه و البته آینده سازان جامعه هستند و اقتصاد به این دلیل که ما در جامعه مشکل داریم وجامعه اسلامی ما به صورتهای مختلف مشغول دست و پنجه نرم کردن است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: واقعیت جامعه ماست که تحت تهاجم گسترده کفر بویژه آمریکا است که با استفاده از ابزار گسترده رسانه جوانان ما را با این خصوصیات تحت تهاجم فرهنگی خود قرار داده اند و سعی دارند جوانان ما را تحت تاثیر قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ما تحت تاثیر تحریم آمریکا قرار دارد، گفت: جنگ ما، یک جنگ جدی و تمام عیار با دنیای کفر بویژه آمریکا است و آن چیزی که در موضوع مهم و واقعیتی که در جامعه ما را تحت تاثیر قرار داده است.

سرکوب کردن احساسات جوانان سبب روی آوردن آنها به دنیای شرک و کفر دشمن است

نظری با بیان اینکه برای تهاجم فرهنگی آمریکا علیه جوانان می توان سه رویکرد را دنبال کرد، گفت: اول اینکه کاری نداشته باشیم با این استدلال که هر کس دارای فکر و اندیشه خود است و هیچ سازوکار و طرحی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی که جوانان را تهدید می کند نداشته و جوانان را تنها بگذاریم که احساسات و انرژی جوانان ما تحت تاثیر جبهه کفر قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه استان به دومین رویکرد جبهه کفر اشاره و افزود: سرکوب کردن احساسات جوانان و اجازه ندادن استفاده از انرژی و قابلیت هابه مرحله ظهور برسد.

وی ادامه داد: سومین راه متناسب با شرایط و محیط و شخصیت و ویژگی جوانان طرح و برنامه بدهیم و قابلیت های جوانان را در جهت درست هدایت کنیم و در مقابل جنگ نرم دشمن همانند جنگ سخت هشت سال دفاع مقدس در سطوح مختلف با طرح صحیح و هدفمند در راستای اهداف عالیه گام برداریم و به پیروزی برسیم.

نظری با بیان اینکه امام خامنه ای (حفظه الله) بر حضور جوانان در اردوهای جهادی تاکید دارند، افزود: اردوهای جهادی به عنوان فضای عملیاتی به شمار می رود که جوانان علاوه بر خودسازی می توانند از قابلیت ها خود در راه درست استفاده کنند.

وی با تاکید براینکه ما در داخل کشور از قابلیت های بسیار زیادی در بعد علم و فن آوری، انرژی و قدرت معنوی داریم که تجارب خوبی در انقلاب اسلامی است .

نظری با بیان اینکه برای مبارزه با تحریم‌های دشمن باید بر ظرفیت‌ های داخل تکیه داشته باشیم و این امر باید در باور و اعتقاد به مردم شکل بگیرد، ادامه داد: تکیه به داخل، مردم و داشته‌های خودمان البته قدری مشکل است و نیاز به تدبیر، مجاهدت و تلاش دارد.

وی اردوهای جهادی برای جوانان و اقتصاد مقاومتی را برای برون‌رفت از مشکلی که دنیای استکبار برای ما درست کرده، مهم ارزیابی کرد و گفت: اردوهای جهادی می‌تواند محل تلفیق و ادغام هر دو باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه اردوهای جهادی سبب سازندگی فردی خود افراد و فاصله گرفتن از دنیای پرالتهاب در شرایط عادی جامعه و قرار گرفتن در دنیای محروم و افراد با سطح معنویت بالا است، افزود: جهادگران در ارتباط با اقتصاد مقاومتی باید در ایجاد روحیه کار روستاییان را ترغیب کنند و سعی کنند روستاییان ما که در نتیجه جامعه فرهنگی ما دچار خمودگی شدند و روستایی که محل تلاش بوده و محل تولید بوده و امروز مصرف‌گرا هستند را برگردانند.

نظری یکی از نیازهای جدی امروز را حرکت در اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: جهادگران باید تلاش کنند روستاییان را تلاشگر کنند و روحیه جهادی خود را به روستاییان منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: جهادگران باید جهت‌دهی را مدنظر خود داشته باشند پیوندی را بین جوانان و اقتصاد مقاومتی ایجاد کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها