جلسه کفاشیان و کرش برای ادامه همکاری پس از صحبت های جنجالی وزیر ورزش علیه سرمربی تیم ملی

روز از نو، روزي از نو!

صحبت‌هاي تند وزير‌ورزش عليه كرش در جلسه عصر چهارشنبه گذشته با پيشكسوتان فوتبال نقش بر آب شد و مشخص شد كه همچنان در وزارت در به همان پاشنه سابق مي‌چرخد و وزير مخالف سرسخت ادامه حضور كرش در تيم‌ملي فوتبال است.
کد خبر: ۸۵۱۷۲۲۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، اواخر فروردين بود كه وزارت ورزش با يك چرخش 180 درجه‌اي با فرستادن نماينده‌اي به مذاكرات فدراسيون و كفاشيان، اعلام كرد كه موافق ماندن كرش است. اين در حالي بود كه پيش از اين انتقادهاي تند و تيز گودرزي بارها سرمربي پرتغالي را نشانه رفته بود تا جايي كه عنوان مي‌شد كه تمديد قرارداد كرش با فدراسيون يكي از دلايل اصلي اختلاف وزير و كفاشيان است. با اين حال حمايت مردم از ماندن كرش باعث شد تا وزارت ورزش از مواضعش كوتاه بيايد. هرچند شنيده مي‌شود كه فشار رياست جمهوري سبب عقب‌نشيني گودرزي و معاونانش از مخالفت با ادامه همكاري سرمربي پرتغالي بوده است. با وجود اين با ورود حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش به مذاكره كفاشيان و كرش، نگراني‌هاي سرمربي تيم‌ملي از اينكه وزارت حامي او نيست و سنگ‌اندازي خواهد كرد برطرف شد تا اواخر فروردين تفاهمنامه‌اي به امضاي دو طرف برسد و كرش پس از چند هفته مذاكره فشرده بالاخره ماندني شود و به گفته كفاشيان حتي كارش را هم آغاز كرد. حسني‌خو كه نماينده وزارت ورزش بود هم با قاطعيت اعلام كرد كه وزارت موافق ماندن كرش بوده و مخالفان او مي‌توانند فدراسيون را ترك كنند. با اين صحبت‌هاي حسني‌خو كه نماينده وزارت ورزش بود، تصور مي‌شد كه پرونده كرش بسته شده و وزارت كوتاه آمده و قرار است تيم‌ملي در آرامش و با همكاري وزارت و فدراسيون آماده مسابقاتي كه پيش‌رو دارد شود. 
    
همه اين پيش‌بيني‌ها با صحبت‌هاي تند وزير‌ورزش عليه كرش در جلسه عصر چهارشنبه گذشته با پيشكسوتان فوتبال نقش بر آب شد و مشخص شد كه همچنان در وزارت در به همان پاشنه سابق مي‌چرخد و وزير مخالف سرسخت ادامه حضور كرش در تيم‌ملي فوتبال است. گودرزي در اين جلسه بدون اشاره به نام شخص خاصي، گفت: «يك فرد بيگانه مربيان و بازيكنان ما را تحقير مي‌كند. ما كارفرما هستيم و او كارگر ما است. همه چيز برعكس شده. انگار ما كارگر او هستيم و او كارفرماست. ما در حال حاضر لمپن‌هاي وارداتي داريم! البته فقط قيافه آدم‌ها با هم فرق مي‌كند. يك نفر يقه‌اش را باز مي‌گذارد و يك نفر هم مثل من يقه‌اش را مي‌بندد و شايد هم يك نفر كراوات بزند. هرچند كه من اسمي از كسي نمي‌برم تا دوباره نگويند وزير ورزش چنين و چنان. من به عنوان يك شهروند مي‌گويم كه فوتبال به قهقرا مي‌رود.» هرچند گودرزي نامي از كسي نبرد، اما همه حرف‌هاي او يك نشاني داشت و آن هم سرمربي پرتغالي بود كه قرار بود پس از برطرف شدن مشكل مالياتي و ممنوع‌الخروجي‌اش به صورت جدي بچسبد به تيم‌ملي. او همچنين در واكنش به صحبت‌هاي ضد و نقيض او با نماينده وزارت كه عنوان كرده بود «وزارت موافق ماندن كرش است» گفته است كه «معاونانش بايد با او صحبت‌هايشان را هماهنگ كنند.» 
    
انتقادهاي تند وزير، واكنش‌هاي زيادي را به همراه داشت كه از عملكرد ضد و نقيض وزارت در چند ماه گذشته درباره ماجراي كرش سرگيجه گرفته بودند. رئيس فدراسيون فوتبال برخلاف گذشته اين بار محافظه‌كاري را كنار گذاشت و صحبت‌هاي وزير را به اينكه همه دوست دارند درباره فوتبال صحبت كنند ربط داد و گفت: «اينكه وزير ورزش در اين چند روز مواضع ديگري گرفته من دليل آن را نمي‌دانم چراكه وقتي قرار شد او را مجدداً نگه داريم خود وزارت ورزش نيز در آن دخيل بود و نظر مثبتش را اعلام كرد. در حال حاضر نيز كرش براي ما كار مي‌كند و كارفرماي او نيز فدراسيون فوتبال ايران است. ما سياست‌هاي وزارت ورزش را هنوز متوجه نشده‌ايم و حتماً در اين خصوص طي روزهاي آينده صحبت‌هايي را مطرح مي‌كنيم.» او ادامه داد: «نبايد كرش را به هر دليلي بزنيم و اگر انتقادي وجود دارد بايد مطرح شود و از كرش بخواهيم تا درباره اين انتقادها پاسخ دهد. كارفرماي كا‌ر‌لوس كرش فدراسيون فوتبال است. اگر هيئت‌رئيسه تشخيص دهد كه عملكرد كرش خوب بوده او به فعاليتش ادامه خواهد داد.»
    
هرچند وزير ورزش پس از صحبت‌هاي جنجالي‌اش عنوان كرده تنها به عنوان يك شهروند اظهارنظر كرده و اسمي از كسي نياورده است، اما به نظر مي‌رسد ادامه حضور كرش در ايران با مشكل مواجه شده است. گفته مي‌شود كرش از صحبت‌هاي وزير عصباني شده و شايد استعفا دهد. با اين حال به گفته كفاشيان، قرار است امروز كرش و كفاشيان در جلسه‌اي درباره آينده همكاريشان تصميم‌گيري كنند و اين يعني روز از نو روزي از نو. 
ارسال نظرات