نماینده ولی فقیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی:

سیاست زدگان و سیاست بازان نگاه حداقلی به دین دارند

نماینده ولی فقیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی ضمن تقسیم بندی نگرش گروه های مختلف به دین گفت:سیاست زدگان و سیاست بازان نگاه حداقلی به دین دارند.
کد خبر: ۸۵۱۷۲۹۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در مراسم حکمت مطهر که در تالار پیوند شهرستان قوچان برگزار شد بیان کرد:معنویت و راز و نیاز با خداوند از شاخص های ویژه شهید مطهری بوده که مقام معظم رهبری نیز در خاطرات خود به این نکته اشاره داشتند.

وی مطالعه زیاد را از دیگر ویژگی های شهید مطهری عنوان کرد و افزود: شهید مطهری در این باره گفته است که من تا حد مرگ مطالعه می کنم و تنها تفریح شهید مطهری پس از مطالعه سر زدن به باغچه کوچک منزلش بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی سپاه امام رضا(ع) گفت:معنویت ،راز و نیاز ، انس با قرآن، بصیرت از شاخصه های بارز شهید مطهری بود

سلیمانی در رابطه با نگرش های مختلف در مورد دین گفت:برخی گروه ها اسلام را دین حداقلی عنوان می کنند و اسلام را دینی معرفی می کنند که به دنبال تبیین توحید و آخرت است و عده ای دیگر اسلام را دین حداکثری می دانند ولی هنگام رسیدن به عینیت از آن بر می گردند.

وی ادامه داد:طیف دیگری انجمن حجتیه و اخباری گری ها هستند که اعتقادی به حفظ نظام اسلامی ندارند و فقط به جمهوریت اعتقاد دارند و تنها به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه دارند و نگاه آنها به دین حد اقلی است.

این استاد حوزه و دانشگاه، اباهه گران ، سیاست زدگان و سیاست بازان را طیف دیگری از این گروه ها عنوان کرد که نگاه حداقلی به دین دارند و فقط به صورت انقلاب نگاه می کنند و به سیرت آن توجهی ندارند.

وی نگاه حداکثری و جامع به دین اسلام را رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی خواند که در آثار شهید مطهری و سیرت و شیوه زندگی ایشان مشهود بود و افزود: جامعه ما باید به این سمت حرکت کند و اگر مردم ما از امیال و آرزوهای خود کم کنند به جامع گرا بودن اسلام می رسند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار