دیدار با خانواده شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور

جمعی از مسئولین و مدیران سازمان بسیج کارمندان استان چهارمحال و بختیاری با خانواده شهید شاخص قشر کارمندی کشور، دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۸۵۱۷۳۵۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ شهید غلامعلی نیکخواه، امسال بعنوان شهید شاخص قشر کارمندی کشور از استان چهارمحال و بختیاری انتخاب و معرفی شده است.

به همین مناسبت، مسئول بسیج کارمندان استان چهار محال و بختیاری به همراه اعضای شورای این سازمان، با سفر به استان اصفهان و حضور در منزل خانواده شهید غلامعلی نیکخواه، شهید شاخص قشر کارمندی کشور دیدار کردند.

در این دیدار تنها فرزند شهید نیکخواه و برادر بزرگ شهید حضور داشتند که سرهنگ پاسدار غلامعلی کریمی، مسئول بسیج کارمندان استان ضمن عرض تبریک به خانواده شهید به خاطر انتخاب شهید به عنوان شاخص کشوری از خانواده این شهید گرانقدر جهت همکاری و همراهی برای معرفی شهید به جامعه به خصوص جامعه کارمندی و برگزاری یادواره کشوری دعوت به عمل آوردند.

خانواده شهید نیکخواه ضمن قدردانی از پیگیری و معرفی شهید به عنوان شهید شاخص کشور، اعلام آمادگی برای همکاری با ستاد یادواره این شهید بزرگوار و شهدای کارمند کشور کردند و در ادامه به تشریح گوشه هایی از خصوصیات بارز اخلاقی شهید نیکخواه پرداختند.

فرزند شهید، از خصوصیات شهید نیکخواه را دستگیری از مستمندان و تهی دستان و گذشت و ایثار مثال زدنی ایشان در زمان مدیریتشان عنوان کرد.

گفتنی است: مهندس شهید غلامعلی نیکخواه، در سال ۱۳۲۸ در شهر «بروجن» یکی ازشهرهای استان «چهارمحال وبختیاری»، دیده به جهان گشود. پس از دوسال او پدر خود را که شخصی متدین و مسلمان و متعهد بود ،از دست داد. دوران تحصیلات خود را در «بروجن» آغاز نمود و پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۸ وارد انستیتوی «صنایع شیمیایی»در« تهران» شد. و پس از گذراندن یک دوره دوساله به خدمت سربازی اعزام و پس از پایان خدمت در سازمان «آب و فاضلاب»استان« اصفهان» مشغول خدمت شد. چون علاقه وافری در امر تحصیل داشت کار را رها کرده و برای ادامه تحصیلات به «آمریکا »عزیمت نمود. پس از چندی که در خارج ازکشوربه تحصیل اشتغال داشت، برای تسلط به زبان انگلیسی تلاش کرد و رشته خود را تغییر به راه و ساختمان تغییر داد و مشغول به تحصیل شد.

این شهید بزرگ، چون تربیت یافته خانواده‌ مذهبی بود در مدت اقامت در« آمریکا» فعالیت چشمگیری در انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم «آمریکا »و «کانادا» داشتند و در برگزاری جلسات سخنرانی و راه‌پیمائیهای علیه رژیم نقش مؤثری داشت.

در نامه‌هائی که می‌فرستاد سوغاتی که از ایران می‌خواست قرآن و نهج‌البلاغه بود. او از خانواده ثروتمندی نبود که در ناز و نعمت بزرگ شد ه باشد. چون خودش مستضعف بود، کاملاً به حال مستضعفین آگاهی داشت. کمااینکه در دوران تحصیلی در خارج برای هزینه تحصیلی خود مجبور بود شبها با کار طاقت‌فرسا در یکی از پمپ‌بنزینها و یا کارهای متفرقه دیگر هزینه تحصیل وزندگی خودش راتامین کند.

او درآمریکا دست از مبارزه بارژیم برنداشت وبیشتر وقت خود راجهت تکثیر و نشر سخنان امام‌ خمینی (ره) صرف می‌کرد. چه شبها که تا صبح کار می‌کرد و روز بعد از درسهای دانشگاه ،تمام وقت جهت انتشار و توزیع پیام امام(ره) تلاش می کرد. در ۲۲ بهمن که انقلاب به پیروزی رسید چنان شادی می‌کرد که تاآن زمان اوراآنگونه ندیده بودند. عمر کوتاه و گهربار این شهید حاوی درس‌های زیادی برای دیگر یاران و برادران او بود.

در سال ۱۳۵۸ پس از اخذ دوره مهندسی راه و ساختمان به وطن اسلامی خویش بازگشتند و پس از ورود به ایران با توجه به علاقه خدمت به انقلاب اسلامی در جهادسازندگی چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت شدند .پس از آن مسئول دفتر عمران امام و سپس فرماندار شهرستان بروجن شد و در این مدت شبانه‌روز در خدمت مستضعفین منطقه قرار گرفت. با توجه به شناختی که مسئولین امر در مدت خدمت از نامبرده بدست آورده بودند به علت نیاز به افراد متعهد در منطقه کردستان؛ پیشنهاد معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی را پذیرفت و بنا به مسئولیت اسلامی خویش به آن منطقه مهاجرت نمود و پس از مدت نزدیک به یکسال خدمت صادقانه در ۱۲ بهمن ماه در شروع دهه فجر در سال ۱۳۶۱ بدست منافقان کوردل و مزدور آمریکایی در بین راه« تکاب» به «مهاباد» در حین انجام مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به دیداردوست شتافت.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در شهرستان بروجن به خاک سپرده شده است.


ارسال نظرات