خبرهای داغ:

قهرماني دانشجوی دانشگاه شاهرود در مسابقات جودوي آسیایی در لبنان

دنیا آقایی دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه شاهرود قهرمان رقابت های آسیایی لبنان در رشته جودو شد.
کد خبر: ۸۵۱۷۳۸۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دنیا آقایی دانشجوی رشته تربیت بدنی این دانشگاه در رقابت های آسیایی لبنان که ششم اردیبهشت ماه سال جاری در بیروت برگزار شد موفق به کسب مدال طلا در وزن 63 کیلوگرم رشته جدو شد.

دنیا آقایی سال 2009 نیر در رقابت های آسیایی نوجوانان که در کشور لبنان برگزار شده بود مدال برنز را کسب کرده و در مسابقات جوانان آسیایی چنین نیز مقام پنجم را بدست آورده بود.

دستاورد پژوهشی دیگری در دانشگاه شاهرود

استاد دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه شاهرود با ساخت دستگاه تست سه محوره واقعی با قابلیت شبیه سازی فرایند شکست هیدرولیکی سنگ از طریق تزریق مستیم سیال، دست آورد پژوهشی دیگری را برای این دانشگاه رقم زد.

دکتر سید رحمان ترابی مخترع دستگاه تست سه محوره واقعی افزود: این دستگاه دارای 240×100×100 سانتی متر مکعب ابعاد و 6/3 تن وزن است.

وی تصریح کرد: دستگاه تست سه محوره همراه با نوآوری های منحصر به فرد در دنیا و مجموعۀ آن برای اولین بار در کشور در دانشگاه شاهرود طراحی و تکمیل و آزمایش شکست هیدرولیکی تحت تنش های سه محوره واقعی، با موفقیت انجام شد.

ترابی با بیان اینکه یکی از کاربرد های این دستگاه، شبیه سازی فرآیند شکست هیدرولیکی است که در عالم مکانیک سنگ و همچنین در صنعت نفت کاربردهای مختلف دارد اظهار داشت: این کاربردها در حیطۀ مکانیک سنگ شامل اندازه گیری تنش های برجای زمین و در صنعت نفت عمدتاً در جهت افزایش توان تولید چاه های نفت با ایجاد و توسعۀ درزه ها و شکستگی های سنگ مخزن است.

استاد دانشگاه شاهرود افزود: دستگاه طوری طراحی شده که همزمان در چهار موقعیت، نمونه مکعب شکل سنگ تحت تنش قرار می گیرد .

مخترع دستگاه تست سه محوره واقعی اضافه کرد: در امتداد x از صفر تا 50 تن نیرو در امتداد y از صفر تا 50 تن نیرو و در امتداد قائم z از صفر تا 80 تن نیرو و همزمان تزریق مستقیم هر نوع سیال با هر ویسکوزیته به گمانه درون نمونه با فشار تا 2000 بار با علم به این واقعیت که حداکثر فشار سیال در سامانه های هیدرولیکی آزمایشگاهی و عملی رایج تا 200 بار فشار سیال تا خرد شدن سنگ، چهار موقعیت این دستگاه است.

ترابی اظهار داشت: از دیگرکاربردهای این دستگاه، آنالیز رفتار سنگ در برابر تنش ها و اثر پدیده هایی نظیر انتشار صوت (Ultrasonic) و آوای سنگ (Acoustic Emission) تحت شرایط طبیعی یعنی بارگذاری سه محورۀ واقعی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ثبت اختراع داخل کشور برای این دستگاه انجام شده و ثبت بین المللی آن در دست اقدام است.

کارگاه پردازش تصویر در دانشگاه شاهرود

دبیر انجمن علی دانشجویی مکاترونیک دانشگاه شاهرود از برگز اری کارگاه پردازش تصویر در این دانشگاه خبر داد.

صفورا صادقی افزود: کارگاه پردازش تصویر در این دانشگاه به مدت چهار روز از هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در این کارگاه چهار روزه دکتر احمدی فرد به تشریح علم پردازش تصویر می پردازد.

وی با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در این کارگاه می توانند تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری به آزمایشگاه مکاتروینک دانشگاه مراجعه کنند گفت: هزینه ثبت نام برای هر دانشجو 200 هزار ریال است.

بررسی روش های مطالعه موثر و برنامه ریزی در خوابگاه پسران دانشگاه شاهرود

کارگاه مدیریت مطالعه به مناسبت گرامیداشت هفته خوابگاه های دانشجویی با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه شاهرود در خوابگاه پسران این دانشگاه برگزار شد.

کارگاه مدیریت مطالعه در خوابگاه پردیس این دانشگاه با هدف ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان و آشنایی آنها با روش های درست برنامه ریزی درسی و مطالعه موثر برگزار شد.

در این کارگاه که حدود 50 نفر از دانشجویان شرکت داشتند جلالی از کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه به تعریف هدف، شیوه های مختلف هدف گذاری، راه های دست یابی به اهداف، مدیریت زمان، تقویت انگیزه، و روش های مختلف مطالعه پرداخت.

گشایش نمایشگاه کتاب در دانشگاه شاهرود

نمایشگاه کتاب به مناسبت بزرگداشت هفته معلم در دانشگاه شاهرود گشایش یافت.

نمایشگاه کتاب به همت نمایندگی نهاد رهبری و نشر قصار در تالار شقایق های این دانشگاه برپا شده است.

در این نمایشگاه یک هزار کتاب در موضوعات دانشگاهی، عمومی، مذهبی، ادبیات و رمان و دایر المعارف در معرف دید علاقمندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه از چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری دایر و به مدت دو هفته ادامه داد.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 8 الی 18 عصر به تالار شقایق های دانشگاه شاهرود مراجعه و در هنگام خرید کتاب از تخفیف 20 الی 25 درصدی برخوردار شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها