امروزه شرایط اقتصادی جامعه به گونه ای شده است که موجب آغاز نقطه انحرافی در کار تولید گردیده چراکه بسیاری از افرادی که دارای ثروت قابل توجهی هستند به ثروت اندوزی می پردازند و بسیاری از اموال خود را طوری استفاده می کنند که بتوانند در هر ماه سودی را دریافت کنند.
کد خبر: ۸۵۱۷۴۳۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، در حاشیه برگزاری همایش نقش مهارتی در توانمند سازی بسیج کارگری اظهار داشت: با آموزش های فنی و حرفه ای می توان به ایجاد شغل در جامعه کمک کرد و موجب اشتغالزایی جوانان شد.

وی به با اهمیت شمردن شان کارگر در دین اسلام اشاره کرد و گفت : پیامبر اکرم (ص) در آن زمان برای کارگران ارزش بسیاری قائل می شدند و با آن ها با احترام رفتار می کردند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در ادامه گفت : طراحی الگوی آموزش های مهارتی و توانمند سازی ویژه شاغلین بخش دولتی و غیر دولتی ، مهارت فنی و تخصصی مدیران و مهندسین شرکت های دانش بنیان ،استقرار الگوی توانمندسازی از جمله برنامه هایی است که با رویکرد تقاضا محور و مبتنی بر محورها می باشد.

وی ادامه داد : آموزش از جمله ماموریت هایی است که توسط فنی و حرفه ای صورت می گیرد که موجب ایجاد اشتغال در بخش های صنعت و تولید می شود.

این مسئول افزود : در سال گذشته در حوزه آموزش 27 هزار کارآموز و در حدود 25هزار نفر از طریق پادگان ها ، ندامتگاه ها و … آموزش دیده اند.

عزیزی خاطر نشان کرد : در استان البرز طرح سنجش کتبی و عملی در دست اقدام است که ویژه کارآموزان صورت خواهد گرفت و آزمون ها به صورت اینترنتی انجام می شود و در تلاش هستیم که برنامه ای را در جهت برگزاری آزمون های بین المللی و سایر آزمون ها به صورت اینترنتی طراحی کنیم.

وی ادامه داد : دانش آموزان ، دانشجویان ، شاغلین صنوف ، نخبگان و … می توانند جهت شرکت در شانزدهمین دوره المپیاد شهرستانی تا تاریخ 15 اردیبهشت ثبت نام کنند و در آزمون مرحله شهرستانی که به صورت کتبی می باشد شرکت کرده و پس از کسب نمره قبولی به مرحله استانی و کشوری راه پیدا کنند.


ارسال نظرات