خبرهای داغ:
شاه امیریان
به مناسبت هفته هلال‌احمر صورت می‌گیرد
رئیس هلال‌احمر اقلید از افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهدای امدادگر به مناسبت هفته هلال‌احمر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۷۵۳۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، علی‌بابا ولی‌پور بابیان اینکه آرمان بزرگ جمعیت هلال‌احمر صلح و دوستی است اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر زیر سایه پرچم صلح و دوستی برای تسکین آلام بشر، برقراری تفاهم متقابل، صلح پایدار، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون هیچ تبعیض و صیانت از کرامت انسانی می‌کوشد.

وی با اشاره به نام‌گذاری 18 تا 24 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر با شعار «انسان مهربان، دنیایی آرام» عنوان داشت: هفته هلال‌احمر یادآور ایثارگری انسان‌های عاشقی است که خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی به یاری هم‌وطنان خود می‌شتابند.

ولی‌پور به اجرای برنامه سلامت و امید، توزیع بسته غذایی در ایام نوروز و ماه رمضان در بین نیازمندان، عضوگیری از داوطلبان شهرستانی، برپایی ایستگاه سلامت، ویزیت رایگان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات و کمک به مردم یمن، راه‌اندازی خانه داوطلب در سطح این شهرستان و اهدای 6 هزار و 500 متر زمین توسط خیران به‌منظور احداث خانه سلامت و پایگاه امداد و نجات در اقلید، سده و حسن‌آباد و... در حوزه داوطلبان هلال‌احمر اقلید خبر داد.

رئیس هلال‌احمر اقلید با اشاره به ارائه آموزش کمک‌های اولیه به بیش از 4 هزار نفر و برگزاری دو دوره تخصصی امداد و نجات بیان کرد: کمک‌رسانی به مسافران نوروزی، توزیع اقلام موردنیاز به 100 خانواده عشایر، اجرای بیش از 150 عملیات امداد و نجات، جذب و ساماندهی نیروها، تشکیل گروه‌های امدادی برادران و توانای خواهران و برگزاری مانورهای آمادگی از عملکردهای خدمت‌رسانی حوزه امداد و نجات هلال‌احمر اقلید است.

ولی‌پور به کسب مقام نخست تا سوم 12 نفر از جوانان هلال‌احمر اقلید در رشته‌های اذان، حفظ، قرائت و احادیث موضوعی مسابقات قرآن و احادیث و کسب مقام نخست استانی اشاره کرد و افزود: زهره عیدی‌پور از جوانان هلال‌احمر اقلید در این مسابقات صاحب ‌مقام نخست کشوری شده است.

این مسئول در بخش عمرانی به ساخت پارکینگ، تعمیر و تجهیز مهمانسرای هلال‌احمر، نصب دوربین مداربسته و محوطه‌سازی مهمانسرا اشاره کرد و بیان داشت: به مناسبت هفته هلال‌احمر برنامه‌های متنوع و متعددی در این شهرستان برگزار می‌شود.

 رئیس هلال‌احمر اقلید عنوان کرد: روزهای هفته هلال‌احمر از آغاز تا پایان با عنوان‌های آموزش امداد کلید نجات، سفیران مهربانی، سلامت فراگیران، مهربانی داوطلبانه، خودامدادی دیگر امدادی، جوانان امید آینده و همدلی و هم‌زبانی نام‌گذاری شده است.

ولی‌پور در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری مانور زلزله و نجات در ارتفاع در دانشگاه دولتی توسط گروه عملیاتی برادران، گروه توانای خواهران و اعضا کانون دانشجویی به مناسبت هفته هلال‌احمر تصریح کرد: برگزاری جلسه شورای اجرایی هلال‌احمر، دیدار با امام‌جمعه و فرماندار، شرکت در نماز جمعه و ارائه گزارش عملکردی، صعود به قله بل، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی، افتتاح کانون غنچه‌های هلال، برپایی ایستگاه سنجش سلامت، جمع‌آوری کمک‌های مردمی به یمن، برگزاری مانور امدادی، اجرای ویزیت رایگان، برگزاری مسابقات طرح دادرس در مدارس اقلید، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای امدادگر، تجلیل از فعالان، امدادگران و نجات‌گران طرح نوروزی، افتتاح پایگاه مقاومت شهدای امدادگر و... از برنامه‌های هلال‌احمر اقلید در این هفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها