رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: اینکه ما فکر کنیم که همه مشکلات در سایه تحریم‌ها حل می‌شود، یک رفتار انحرافی است.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۰۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

ابراهیم عزیزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی، فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال در حوزه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر صنایع غذایی قریب به 35 هزار واحد اقتصاد مقاومتی در برنامه امسال قرار دارد، تصریح کرد: سهم استان زنجان نیز در این زمینه یک‌هزار واحد است و در برنامه است که 6 هزار واحد صنایع تبدیلی نیز اجرایی شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه بیشتر تلاش‌های بسیج سازندگی در مناطق محروم کم برخوردار و روستایی اجرایی می‌شود، افزود: در مناطق شهری نیز اگر بخش خصوصی نخواهد، بسیج سازندگی آمادگی دارد که اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی در هر بخش بر اساس اولویت است، اضافه کرد: برای نمونه در حوزه محرومیت‌زدایی از استان‌های محروم اقدامات انجام می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه استان‌های مرزی و جنوبی کشور که مرزی و محروم هستند در اولویت این امور قرار دارند، اظهار کرد: اما اگر در سایر استان‌ها نیز مناطق محروم باشد، کار انجام می‌شود و به بسیج سازندگی استان‌ها نیز ابلاغ شده است که این امور اجرایی شود.

وی با اشاره به فعالیت 3 هزار و 500 گروه جهادی در کشور افزود: اگر استانی برخوردار باشد، گروه‌های جهادی به سایر استان‌ها اعزام می‌شود، برای مثال در استانی همانند تهران که منطقه محروم چندانی ندارد، گروه‌های جهادی برای خدمت به سایر استان‌ها می‌روند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی دشمنان بیان کرد: مشکلات باید در داخل حل شود و اینکه ما فکر کنیم که همه مشکلات در سایه تحریم‌ها حل می‌شود، یک رفتار انحرافی است.

وی خاطرنشان کرد: طرز تفکر مذکور، رفتاری است که ما را به سمت سراب می‌برد و این کار از اساس برای نظام اسلامی نمی‌تواند، یک ظرفیت و فرصت مبنایی باشد.

عزیزی ادامه داد: اعتقاد این است که در هر شرایط باید نیازهای داخل تامین شود، ضمن اینکه اقدام دشمن نیز در طول سال‌ها وقتی رصد می‌شود، چرا که می‌بینیم دشمن در هر مرحله حیله جدیدی داشته است، پس باید برای هر برهه زمانی برنامه جدیدی داشته باشیم.

ارسال نظرات