مسول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت گفت: نحوه فعالیت بسیج دانشجویی را قانون مصوب مجلس و آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی معین کرده است و هرگونه بخشنامه‌ای از سوی مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد باید بر مبنای این دو مصوبه قانونی باشد.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۵۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری بسیج از گیلان، حسین محبتی در جمع خبرنگاران، با اشاره به صدور بخشنامه جدید دانشگاه آزاد برای محدود کردن فعالیت‌های بسیج دانشجویی، اظهار داشت: دانشگاه آزاد در دستور جدیدی که در قالب یک بخشنامه14صفحه‌ای به همه واحدها ابلاغ کرده است به طور ناشیانه‌ایی اغراض سیاسی خود را نشان داده است.

وی افزود: نحوه فعالیت بسیج دانشجویی را قانون مصوب مجلس و آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی معین کرده است و هرگونه بخشنامه‌ای از سوی مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد باید بر مبنای این دو مصوبه قانونی باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: در قانون مصوب مجلس تصریح شده است که تقویت و توسعه بسیج دانشجویی توسط نیروی مقاومت بسیج انجام میگیرد.دانشگاه آزاد براساس این تصریح قانونی باید هرگونه ایجاد تعامل با بسیج دانشجویی و وضع مقررات جدید را با سازمان مرکزی بسیج دانشجویی که متولی این تشکل است هماهنگ کند.

محبتی تصریح کرد: به مسولان ارشد این دانشگاه به خصوص جناب میرزاده توصیه می‌کنیم این فضای همدلی و تعاملی که بین بسیج دانشجویی و مجموعه دانشگاه در سطح شهرستان‌ها برقرار است را با صدور بخشنامه‌های تامل برانگیز مخدوش نکند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تاکید کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت در چند روز آینده بیانیه‌ای تخصصی انتشار خواهد داد که در آن به ایرادات تخصصی این بخشنامه می‌پردازیم.

ارسال نظرات