خبرهای داغ:
رئيس اداره دامپزشكي استان قزوين گفت: دامپزشكی به عنوان متولی مبارزه با بيماری های مشترك قابل انتقال از دام به انسان ، هر ساله اقدام به واكسيناسيون رايگان سگ‌های صاحب دار روستايی می کند.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۶۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، عیسی غیاث یزدی رئيس اداره دامپزشكي  استان قزوين اظهار کرد: بيماري هاري يكي از خطرناك ترين بيماری‌های مشترك می باشد كه در صورت بروز، امكان درمان آن تقريبا وجود ندارد، عامل اين بيماری ويروسی بوده و سگ سانان يكی از مستعد ترين و حساس ترين دام‌ها به آلودگی و انتقال آن به ساير حيوانات است.

عيسی غياث يزدی افزود: این ویروس در تمام حیوانات خونگرم از جمله انسان می‌تواند ایجاد بیماری کند بطوريكه ویروس از بزاق حیوان مبتلا به هاری و محل گازگرفتگی وارد بدن شده در ماهیچه‌ها به سمت اعصاب انتهایی می‌رود و شروع به تکثیر می‌ کند.

اين مسئول  توضیح داد: در گزارش «اتحاديه جهانی مبارزه با هاری» که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد مرگ و میر سالانهٔ ناشی از هاری در ایران بین ۲۰ تا ۹۰ نفر اعلام شد كه در همين راستا سالانه میلیاردها ریال صرف پیشگیری از بیماری هاری در ایران می‌شود.

وی اضافه کرد: دامپزشكی به عنوان متولی مبارزه با بيماری های مشترك قابل انتقال از دام به انسان ، هر ساله اقدام به واكسيناسيون رايگان سگ‌های صاحب دار روستايی می کند .

غیاث یزدی اعلام کرد: پیش بینی می شود بيش از 3500 قلاده سگ تحت پوشش واكسيناسيون هاری قرار گيرد و اميد است با ادامه روند واكسيناسيون و عقيم سازی سگ های ولگرد شاهد ريشه كنی اين بيماری در كشور باشيم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها