خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم عنوان کرد؛

اجرای بیش از 40 هزار نفرساعت آموزش فرهنگیان در راستای مقابله با جنگ نرم

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم از اجرای بیش از 40 هزار نفرساعت آموزش ضمن خدمت به منظور آشنایی فرهنگیان استان قم تهدیدات جنگ نرم خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۹۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، عباس روحی طی سخنانی در دیدار فرهنگیان بسیجی استان با امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز گزارشی از برنامه های بسیج فرهنگیان ارائه کرد و ابراز داشت: در حدود 800 حلقه صالحین بسیج در مدارس استان قم فعالیت می کنند و علاوه بر تعیین سرگروه برای تمامی حلقه ها، 70 مربی در سطوح عالی دانشگاهی و حوزوی، یک سرمربی برادر و اخیرا نیز یک سرمربی خواهر نیز شناسایی شده اند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های بصیرت افزایی صالحین در مشهد مقدس و رامسر خاطرنشان ساخت: طی دو سال 92 و 93 بیش از 60 نشست بصیرتی ویژه فرهنگیان بسیجی برگزار شده است و در سال جاری نیز تداوم خواهد یافت.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم در ادامه ضرورت آشناسازی معلمان با تهدیدهای جنگ نرم و انتقال مفاهیم آن به نسل جوان را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: در نیمه دوم سال 93 با همکاری مجموعه آموزش و پرورش استان دوره های ضمن خدمت آشنایی با تهدیدهای شبکه های اجتماعی و گوشی های تلفن همراه برگزار شد که طی آن، بیش از 5 هزار معلم نواحی 4 گانه آموزش و پرورش استان قم در قالب 40 هزار نفرساعت، در دوره های ضمن خدمت شرکت کرده و گواهی ویژه دریافت نمودند.

وی همچنین افزود: آزمون کتابخوانی از کتاب سی پرسش، سی پاسخ با محوریت دفاع مقدس و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم برگزار شد که در آن 4 هزار و 350 معلم استان با تهیه کتاب، به طور متمرکز در آزمون شرکت نمودند.

روحی طرح بازنگری کتب درسی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان ساخت: 4 عنوان کتاب درسی از سوی بسیج فرهنگیان استان مورد بازنگری قرار گرفت و در این راستا، از استان های برتر در سطح کشور شدیم که البته در بحث علمی آموزشی، همکاری تنگاتنگی با معاونت تبلیغ حوزه علمیه نیز وجود داشته است.

وی اعزام خانواده های فرهنگیان بسیجی به اردوهای راهیان نور و سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، دیدار با خانواده های شهدای فرهنگی، برگزاری کلاس های تقویتی ویژه دانش آموزان بی بضاعت و همایش امر به معروف و نهی از منکر با حضور رابطان مدارس و اجرای برنامه های هفته معلم بخصوص اجرای طرح آشنایی با سیره شهدا در گلزارهای شهدای استان را از دیگر افتخارات و برنامه های بسیج فرهنگیان استان عنوان کرد و افزود: فرهنگیان بسیجی استان قم در جشنواره سراسری علمی پژوهشی بسیج فرهنگیان کشور موفق به کسب رتبه دوم کشوری در بخش وبلاگ نویسی شدند ضمن آنکه اخیرا یکی از معلمان بسیجی استان قم نیز به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم در پایان، حرکت در مسیر شهدا و رهنمودهای ولایت و همچنین بهره گیری از نظرات ارزشمند مراجع عظام و علما را چراغ راهی برای فرهنگیان بسیجی استان در سال همدلی و همزبانی ملت و دولت برشمرد.

در دیدار فرهنگیان بسیجی با امام جمعه قم، حجت الاسلام قاسمی نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از فرماندهان و اعضای شورای کانون های بسیج اداره کل و نواحی آموزش و پرورش استان قم حضور داشتند.


ارسال نظرات