استانی شدن انتخابات فرصتی برای تقویت احزاب است

دکتر مقیمی در موافقت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اتفاق نظر دارند که این طرح باعث می شود فرصت بیشتری برای توجه مطلوب به امور قانونگذاری از سوی نمایندگان صورت گیرد.
کد خبر: ۸۵۱۷۷۳۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

 



 

 

 

خبرگزاری بسیج مازندران، احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: استانی شدن انتخابات باعث محروم شدن حوزه انتخابیه از داشتن نماینده نمی‌شود و اگر اصلاحی نیز باشد، باید در جزئیات مطرح شود، نباید فراموش کرد طرح مذکوز از مجلس پنجم تا نهم مورد بررسی قرار گرفته است. نکته این است که در حال حاضر دیگر نگاه مجلس خبرگانی به این طرح نمی‌شود و نماینده شهرستان با تصویب طرح مذکور همچنان باقی می‌ماند.

 

 

 

وی افزود: نمایندگان باید به بررسی بیشتر مسائل امور ملی اهتمام ورزند و از صرف اوقات نمایندگی خود در موضوعات جزئی پرهیز کنند و به سمت برنامه‌محوری بروند.

 

 

 

مقیمی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند "نباید فکر کنید چون نماینده فلان شهرستان یا استان هستید، باید برای آن شهر امتیاز بگیرید، شما نمایندگان همه ملت ایران هستید." برای این مطالبه مقام معظم رهبری چه پاسخ مناسبی داریم؟ قطعاً پاسخ مناسبی نداریم.

 

 

 

وی با تاکید بر ضرورت داشتن حزب در کشور گفت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود احزاب،‌ نمایندگان مجبور به دادن وعده‌های محلی می‌شوند و بعداً نیز باید این وعده‌ها را پیگیری کنند، بنابراین با استانی شدن انتخابات فرصت برای تقویت احزاب به‌وجود می‌آید و نکته دیگر اینکه این طرح باعث فاصله بین مردم و نمایندگان نخواهد شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار