گفتگو با اعظم السادات حسینی، تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهرستان بهشهر
برخلاف آنچه در عرف گمان می کنند که کار شورا خدماتی است باید عرض کنم شورا یک نهاد فرهنگی اجتماعی تعریف شده و رسالت اصلی آن فرهنگ سازی است، چرا که اگر فرهنگ شهروندان اصلاح شود خودشان به اصلاح شهر کمک خواهند کرد، شورا در همه حیطه های فرهنگ شهری می تواند وارد شده و موثر عمل نمائید.
کد خبر: ۸۵۱۷۷۴۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

 



 

 

 

خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش خبرنگار روابط عمومی سپاه بهشهر، به مناسبت روز شوراها قول گفتگوی دوستانه ای را با مهندس اعظم السادات حسینی، عضو شورای اسلامی شهر بهشهر گرفته بودیم اما بدلیل مشغله های فراوان ایشان موفق به این دیدار نشدیم دیروز در حاشیه مراسم سومین همایش شوراهای بخش مرکزی شهرستان بهشهر برگزار شد موفق به دریافت این مصاحبه شدیم، که نظرات دوستان را به این مصاحبه جلب می نمایم.

 

 

 

 

باسلام لطفا خودتان را معرفی نمائید تا خوانندگان سایت شما را بشناسند؟

 

 

باسلام و عرض ادب خدمت شما و خوانندگان محترم سایت بهخبر، اینجانب اعظم السادات حسینی عضو شورا اسلامی شهر بهشهر هستم.

 

 

 

هدف از تشکیل شورای اسلامی شهر یا روستا چه بوده است؟

 

 

مشارکت مردم در اداره امور شهری است که هرچند امروز شورا از هدف اصلی خود خیلی فاصله دارد.

 

 

 

لطفا تعریفی از شورای اسلامی شهر و روستا ارائه دهید؟

 

 

شورا یک پارلمان محلی است که برخاسته از مردم و باید در جهت احقاق خواسته های مردم گام بردارد.

 

 

 

اهمیت شورا از نظر شما چقدر است؟

 

 

برای شورا به صراحت در قانون اساسی اختیارات فراوانی لحاظ شده ( هرچند که نیاز به اصلاح دارد) بعنوان بالاترین مرجع نظارتی مدیریت شهری در مرحله اجرا با مشکلاتی مواجه است.

 

 

 

در مورد تعامل شورا با شهرداری و مردم چه نظری دارید؟

 

 

مصلحت شهر و منافع شهروندان قربانی یارگیری و باند سازی های مقطعی در شوراست که منجر به عدم تعامل اصولی و منطقی شورا با شهرداری و مردم می شود.

 

 

 

فکر می کنید قانون شوراها بطور کامل به اجرا درآمده است؟

 

اصلا ، با اینکه شورا به واسطه ارتباط مستقیم با شهروندان پاسخگوترین نهاد بر مردم است اما کمترین اثرگذاری در حوزه مدیریت شهری را دارد، ما مشکل قانون نداریم مشکل در اجرای قانون و توجیه دستگاه ها است.

 

 

بیشترین تخصص های لازم در شورا کدام اند؟

 

 

به اعتقاد بنده نیازی نیست اعضای شورا الزاما از قشر خاصی باشند، چون تعداد اعضای شورا نسبت به حیطه فعالیتشان محدود است، بلکه باید مدیرانی هدفمند، آینده نگر و بدون جناح بندی باشند و به تشکیل کمیته های مشاوره ای در شاخه های مختلف مدیریت شهری و استفاده از مشاورین برجسته و متخصص اعتقاد داشته باشند تا بتوانند برای حال و آینده شهر تصمیم ساز باشند.

 

 

 

کارهای فرهنگی که شورا می تواند انجام دهد کدام است؟

 

برخلاف آنچه در عرف گمان می کنند که کار شورا خدماتی است باید عرض کنم شورا یک نهاد فرهنگی اجتماعی تعریف شده و رسالت اصلی آن فرهنگ سازی است، چرا که اگر فرهنگ شهروندان اصلاح شود خودشان به اصلاح شهر کمک خواهند کرد، شورا در همه حیطه های فرهنگ شهری می تواند وارد شده و موثر عمل نمائید.

 

 

اولویتتان برای کار در شورا چه موردی است؟

 

با توجه به شرایط کنونی(که به اعتقاد بنده کمی هم بحرانی است ) اولویت با فعال نمودن کمیسیون ها با تعیین اعضا و هیئت رئیسه کمیسیون ها و همچنین تشکیل کمیته های مشاوره ای مختلف از جمله فرهنگی، عمرانی، اجتماعی، زیبا سازی شهری، خدماتی و ... با استفاده از صاحبان اندیشه به دور از لابیگری جهت تعریف سند چشم انداز شهر.

ارسال نظرات
پر بیننده ها