خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود

ریشه اساسی تفکر دینی اندیشه های شهید مطهری است

امام جمعه شاهرود گفت: ریشه اساسی تفکر دینی و مبنای حرکت نظام اسلامی اندیشه های ناب شهید مطهری است.
کد خبر: ۸۵۱۷۸۲۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در گردهمایی مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی و مسئولین حوزه ها و اقشار بسیج که با حضور بیش از 200 نفر در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ایام شهادت استاد شهید مطهری و هفته معلم با اشاره به کتب شهید مطهری در حوزه های مختلف اظهار کرد: شهید مطهری با کتب خود به نیاز روز جامعه پاسخ داده و طراحی وی بسیار هوشمندانه و دقیق انجام شده است.

وی افزود: شهید مطهری ذوب در یاد خدا و ولایت بود و به همین دلیل کلام و بیان و اندیشه ها و نوشته های وی اثرگذار بوده و هست و کتب وی نیاز اساسی جامعه ما برای دستیابی به افق های پیش روست.

ترابی تصریح کرد: آثار شهید مطهری استثناء در ربع قرن اخیر کشور ماست و باید این کتاب ها در اختیار علاقمندان و تشنگان معارف الهی قرار گیرد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ریشه اساسی فکر دینی در اندیشه های شهید مطهری است، تأکید کرد: اندیشه های شهید مطهری مبنای نظام اسلامی که مستندات بی استثناء وی چارچوب حرکتی نظام و قانون اساسی ما خلاصه شده است.

وی بیان کرد: خلاصه اندیشه های شهید مطهری در جلوه معنوی شهید مطهری تجلی دارد.

ترابی با اشاره به عصر جدید و شبهات و پرسش های مختلف و متنوع گفت: امروز ما چه کرده ایم و آیا توانسته ایم در حد شهید مطهری نیرو تربیت کنیم و با ماهواره و جنگ نرم دشمن و ایجاد شبهات و القائات آیا ما توانسته ایم جوابگو و پاسخگو باشیم.

وی با تأکید بر این نکته که جای خالی پاسخ به سئوالات و شبهات در جامعه احساس می شود عنوان کرد: ما با توجه به مراکز پاسخگویی و تلاش های نهادهای مختلف با آنچه مطلوب است فاصله زیادی داریم و باید مسئولیت پذیر باشیم تا بتوانیم به اهداف برسیم.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شما مربیان عقیدتی سیاسی هستید افزود: شما چقدر خود را آماده پاسخگویی به سوالات کرده اید و چقدر پاسخگو هستید و این مسئولیتی که پذیرفته اید را عمل می کنید.

وی اظهار کرد: وقتی جایگاه را می پذیریم باید آگاه باشیم و باید از دیگران جلوتر باشیم تا بتوانیم هدایت کنیم و امروز حجت تمام است، چقدر برای مطالعه وقت می گذاریم تا بتوانیم پاسخگو باشیمو جلودار و اندیشه دار جامعه ای به گسترگی بسیج باشیم.

ترابی ابراز کرد: باید ذهن جوان را رصد کرد تا جوابگو بود و بدون اینکه سؤالات مطرح شود جواب کلی داده شود و حتی فرصت ایجاد سؤال و شبهه را در جامعه ندهیم و زودتر با نگاه کلی جواب را بدهیم و این با عمل و رفتار عینیت پیدا می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها