رضایی با بیان اینکه رسالت بسیج حضور درخشان در محرومیت‌زدایی است، بیان کرد: بسیج به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای دولتی و مردمی از ظرفیت‌های فراوانی برای حضور در عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی و محرومیت‌زدایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۵۱۷۸۹۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک  گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بسیج سازندگی در سال 79 به فرمان مقام معظم رهبری با هدف کمک به سازندگی و رسیدگی به محرومان و روستاییان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه رسالت بسیج حضور درخشان در محرومیت‌زدایی است، بیان کرد: بسیج به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای دولتی و مردمی از ظرفیت‌های فراوانی برای حضور در عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی و محرومیت‌زدایی برخوردارست و همراه با انجام فعالیت‌های عمرانی در مناطق محروم نسبت به رفع محرومیت اقدام کرده است.

رضایی با بیان اینکه بسیج سازندگی از یادگاران ارزشمند مقام  معظم رهبری است، تصریح کرد: فعالیت‌های بسیج سازندگی شهرستان اراک در سه محور برگزاری اردوهای هجرت و جهادی یک، هفت و 10 روزه فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی و محرو میت‌زادیی خلاصه می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک در آستانه شروع اردوهای تابستانی طرح‌های هجرت و اردوهای جهادیٰ، افزود: اردوهای یک روزه جهادی با هدف محرومیت‌زادایی و کمک به سازندگی در مناطق و روستاهای محروم با شکرت اعضای حلقه‌های صالحین بسیج با اجرای فعالیت‌های خدماتی - عمرانی و کشاورزی، فرهنگی و مشاوره‌ای برگزار می‌شود.

وی ارائه اخدمات مشاوره‌ای علی  آموزشی خدمت به حرومان اعزام تیم پزشکی ودرمانی فعالیت‌های عمراهی تعمیر و مرمت مدارس دیوار نویسی و ... را از دیگر محورهای فعالیت اردوهای جهادی و هجرت برشمرد و اضافه کرد: در سال گذشته 5 هزار و 232 نفر اردو در قالب 250 گروه 20 نفره به اردوهای یک روزه جهادی اعزام شده‌اند.

اردوهای جهادی با محوریت بسیج محلات و مساجد اجرایی می‌شود

رضایی بیان کرد: اردوهای جهادی نیز با محوریت بسیج محلات و مساجد اجرایی می‌شود که سال گذشته 16 گروه جهادی با هدف کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی با محوریت اقتصاد مقاومتی به مناطق محروم اعزام شدند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: در قالب اردوهای 10 روزه هجرت بیش از هزار نفر اردو برگزار شد و در مجموع بیش از 6 هزار و 500 متر مربع از فضای آموزشی مناطق محروم توسط دانش‌آموزان تعمیر، مرمت و رنگ‌آمیزی شد.

وی برگزاری اردوهای سه روز بسیج متخصص و کشاورزی را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی برشمرد و افزود: این اردوها هرساله با هدف علمی کردن کشاورزی و اجرای طرح بسیج همگان با کشاورز برگزار می‌شود که سال گذشته برگزاری کلاس‌های اقتصاد مقاومتی، برگزاری کلاس‌های آموزش عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و آموزش 900 نفر با اعطای گواهینامه برگزاری کلاس‌های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد و معضلات ماهواره از جمله این اقدامات است.

فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه ناحیه اراک در سال گذشته

رضایی گفت: سال گذشته از سوی بسیج سازندگی سپاه ناحیه اراک 700 میلیون تومان وام قرض الحسنه به کارگاه‌های صنایع کوچک دستی و 4 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی اعطا و 429 کارگاه کوچک تولیدی از قبیل دام سبک و ... در سطح استان ایجاد و اشتغال صورت گرفته است.

وی کمک به سازندگی و محرومیت را از دیگر محورهای فعالیت های این سازمان عنوان کرد و افزود: در این راستا با کمک نیروهای جهادی سال گذشته 35 پروژه مختلف محرومیت‌زدایی از قبیل ساخت خانه عالم، مرمت مساجد و بقاع متبرکه و ... توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه اراک محقق شد.‌

فرمانده سپاه ناحیه اراک در تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال جاری از برپایی نمایشگاه صنایع تبدیلی در اراک خبر داد و افزود: نهضت مسجد سازی، ایجاد اشتغال برای معتادان و زندانیان نجات یافته، ایجاد مهاجرت معکوس شهر به روستا، اعزام اردوهای هجرت و جهادی به مناطق محروم از اولویت‌های این سازمان در سال جاری است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به نقش محوری مردم در تمامی مأموریت‌های بسیج، خاطرنشان کرد: بسیج یک نیروی مردمی بوده و برای رفع و تقویت نقاط ضعف نیازمند حضور مؤثر مردم و نیروهای بسیجی است تا بتواند در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام بردارد.

ارسال نظرات