خبرهای داغ:

بر اثر انفجار مین در قصرشیرین دو نفر دچار موج گرفتگی شدند

فرماندار قصرشیرین گفت: بر اثر انفجار یک قبضه مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه مرزی نفت شهر از توابع این شهرستان دو نفر دچار موج گرفتگی شدند.
کد خبر: ۸۵۱۸۰۰۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، افشین رضایی افزود: راننده دو دستگاه تانکر آبرسانی که در بازسازی نفت شهر مشارکت داشتند عصر روز شنبه در اثر برخورد خودروی آنان با مین دچار موج گرفتگی و آسیب دیدگی جزیی شدند که برای ادامه درمان و بهبود شرایط جسمانی به بیمارستان قصرشیرین منتقل شدند.

وی با بیان اینکه حال مصدومان این حادثه خوب و تنها خسارت مادی به این تانکرها وارد شده است اظهار داشت: این مین در حاشیه رودخانه بوده و در اثر عبور تانکرها از حاشیه رودخانه و فشار وارده به آن منفجر شده است.

پاکسازی عمومی تا عمق 30 سانتیمتری اراضی آلوده به مین شهرستان قصرشیرین در بهمن سال 91 به اتمام رسید و هم اکنون گروه های پاکسازی مرکز مین زدایی ماموریت خود را برای پاکسازی عمقی و بازنگری تا عمق 80 سانتیمتری و به بیانی دیگر پاکسازی مکانیزه و عملیات کوبش را در دستور کار دارند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میادین مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه بویژه مرزداران، عشایر و نیروهای گروه های پاکسازی اراضی آلوده به مین بر اثر انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و یا جانباز، مجروح و یا معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت با عراق 186 کیلومتر مرز مشترک دارد و در هشت سال دفاع مقدس به مدت دو سال در اشغال نیروهای متجاوز بعثی بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار